Admin password in Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans.hofman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Kan bepaalde software niet installeren o.a. Norton Utilities en denk dat dit beperkt wordt door de BIOS
Hier in staat
bij system security

primary password disabled
admin password enabled
configure set up disabled

als help tekst staat er bij

admin password

to disable a password press the right or left arrow key. type the existing password and press enter 3 times

note the admin password field is locked until the configure setup field is enabled

configure set up

to change the value of setup fields press the left or right arrow key the type the administrator password and press enter you may then update the setup fields.

Is er een manier om het admin password te resetten zonder het te weten ?

Zorgen dat je cmos gecleared wordt, meestal een paar minuten de batterij eruit of (indien aanwezig) de juiste jumpers met elkaar verbinden. Hopenlijk werkt dit.

Ik denk echter dat je problemen hier niet door veroorzaakt worden. Kun je iets specifieker zijn wat er niet gaat (krijg je nog foutmeldingen?).

CMos

Tkx, mar waar zit het CMOS ? En is dat de backup batterij binnenin de PC? Fouten ja Norton Utilities kan niet geinstalleerd worden en ook netwerk kaart niet doet het bij het opstarten even en gaat daarna uit. Zal tegengehouden worden door deze beveiliging (althans dat denk ik)

Re: CMos

Geplaatst door frans.hofman
Tkx, mar waar zit het CMOS ? En is dat de backup batterij binnenin de PC?
De batterij zit idd binnenin de PC vaak een knoopcel van zo'n 2 cm doorsnede (pak anders het boekje van het moederbord er even bij).

Het batterijtje er uithalen werkt tegenwoordig niet altijd meer

kijk ff wat voor moederbord je heb en zoek dan ff op of je een jumper moet verplaatsen of dat eht batterijtje voldoende is.

Bios

had ook probleem dat netwerkkaart niet wilden werken werd tijdens opstart steeds uitgeschakeld. Heb Bios upgrade gedaan (wel een beetje eng maar toch..) en nu werkt dit kaart wel ging hardware bijwerlen Cardcontroller e.d. Maar NU nog steeds zelfde foutcode -12. Reset to Fact (ALT+F) haalt p.w. er ook niet uit net zo min als uograde.

Ik heb ook weleens zo een soort probleem gehad, en de cmos clearen werkte bij mij prima. wel daarna je instellingen van je bios weer herstellen.

Succes.

Waarschijnlijk MOET je nu de bios resetten, de meeste bios flashes werken namelijk pas (goed) na een reset, dit staat ook meestal wel verteld in de flash-handleiding.
Je kan resetten door het batterijtje eruit te halen of door het bios-reset (clear cmos) jumpertje te gebruiken, waar dit te vinden is staat vermeld in de handleiding van je moederbord.

hmm

En dat allemaal voor een Norton Antivirus.

Heb je niet een andere netwerk kaar tergens leggen of kun je er niet een lenen?

Mischien is het wel voldoende om te kiezen voor een ander stukje software qua antivirus en een andere netwerk kaart.

Wat os draai je mee, als het al wel vermeld stond excuus maar ik leesde even snel er door heen.

groetjes jjw

Alleen daarvoor ? Wel NAV doet het wel maar NU niet.
Heb een upgrade BIOS gedaan en daarna werkte netwerkkaart en modem wel. Dus druk is duidelijk v/d ketel. Bat eruit halen is gedaan maar zonder succes maar is dus wel een reset. Jumpers moeilijk te vinden (laptop). Probeer nu enige software oplossingen.

Zie bijv ook hier en zou hiervan de volgendevolgende gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan