Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat je Administrator bent wil niet zeggen dat alle bestanden te wijzigen/overschrijven/etc. zijn.
Voorbeeld: Stel je maakt je Mijn Documenten map een Persoonlijke map, dan kan iemand met Administrator er niet bij, tenzij die de groep Administrators (of het eigen Administrator-account) toevoegt aan de rechthebbenden.
De vraag is dus: Welke map of bestand wil het installatieprogramma gaan (be-)schrijven.
Misschien kun je daaromtrent een mailtje naar de ontwikkelaar doen (of op de website kijken).
Verder zou je kunnen kijken of de oplossing die hier staat vermeld je vooruit helpt.
Tijs.
Ik kwam nog 1 concrete oplossing tegen waarbij een map wordt genoemd: deze
Gaat om de rechten om in het Startmenu van "Alle gebruikers" te schrijven voor System.
Komt neer op (uit te voeren als je de pc in Veilige modus hebt opgestart): Rechtsklikken op de Start-knop, kiezen voor "Alle gebruikers verkennen", rechtsklikken op (de reeds actieve map) Menu Start in het linker deelvenster en dan kiezen voor Eigenschappen.
Kijk of in het tabblad Beveiliging het account System alle rechten heeft (staat het goed, dan zul je zien dat het een beetje 'grijs' eruit ziet, want de rechten zijn overerfd van de map erboven, zie hieronder).
![]()
Stond dit al goed, en stond ook alles goed wat ik in mijn vorige posting schreef, dan kun je nog een paar dingen proberen, en anders zul je toch echt moeten gaan uitzoeken welke bestanden dat service pack allemaal wil schrijven, zodat je daar de rechten voor SYSTEM goed kunt gaan instellen:
1. Leegmaken (zoveel mogelijk) van de %Temp% map (Start -> Uitvoeren -> %temp%). Er zullen bepaalde bestanden open staan, die kun je niet verwijderen. Haal dan de bestanden en mappen 'eromheen' weg.
2. Updaten van de Windows Installer naar versie 4.5. link
Succes,
Tijs.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.