admin rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

CtrlAltDefeat

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
ik ben de laatste tijd van alles op mijn computer aan het proberen en het valt me op dat ik heel vaak een melding krijg dat ik geen admin rechten heb om een bepaald iets uit te voeren..ik ben gewoon administrator dus ik snap niet waar het probleem zit(ook als ik rechtermuisknop doe en dan uitvoeren als admin werkt het nog niet)

wat kan ik hier tegen doen?

Jezelf tot administrator benoemen, maar dat gaat je niet lukken vanaf het account waaar je nu op zit. Want als je op dat account al meldingen krijgt van dat je admin rechten nodig hebt. Vraag het anders aan de "beheerder" (je ouders misschien) of log uit op jou account en kijk welke andere accounts er allemaal beschikbaar zijn. Als daar eentje inzit die admin is log je daar op in en dan kan je jezelf administrator maken.

dat is de grap.. ik ben het enige account op de computer(en ik ben gewoon admin)

het is mn eigen computer waar mijn ouders geen beschikking over hebben

Dan nog hoef je geen administrator te zijn. Maar ga eens naar het accountbeheer, en kijk of daar niet ook nog andere (verborgen) accounts zijn. Of benoem jezelf nog even een keertje als administrator.

ik heb deze computer zelf geïnstalleerd, ik weet welke accounts er wel en niet zijn... ik ben gewoon admin

En toch vraag ik het je dan te controleren. Maar bij welke programma's komt dit voor dan? Ik heb het namelijk een tijdje bij word gehad, maar dat is nu niet meer zo...

Hoi,
(ook als ik rechtermuisknop doe en dan uitvoeren als admin werkt het nog niet)
dan ben je wss ook niet ingedeeld in de gebruikersgroep "Administrators"
wintoets + r
typ
control userpasswords2
enter
controleer daar of je tot de groepslidmaatschap administrators behoort. (eigenschappen>groepslidmaatschap)
of ga in het hoofdvenster naar geavanceerd>geavanceerd gebruikersbeheer>geavanceerd
Succes.

Laatst bewerkt:
hmm.. dat is ook een goeie(heb het niet geprobeerd want ik had zelf iets anders gevonde)

ik heb meldingen weergeven uitgezet bij gebruikersaccountbeheer.. nu kan ik alles wel gewoon doen.. als ik win + r doe staat er nu onder 'de taak wordt met administratorsrechten uitgevoerd'

Dat is ook een oplossing,maar dan heeft de UAC ook niet op de standaardinstelling gestaan maar op het hoogste nivo. Bij mezelf staat hij op de standaardinstelling en ik heb dat probleem niet.
Succes verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan