admin

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toller

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Hoi,

Ik ga formatteren maar nu wil ik graag xp pro zo installeren dat ik niet meer aanmeld met mijn naam maar dat er alleen nog een administrator is zodat ik alles kan doen zonder over te moeten schakelen naar een andere gebruiker.
Ik gebruik de pc alleen dus heb ik geen andere gebruikers nodig
Wie kan mij vertellen hoe ik dit kan doen tijdens het installeren?

Tnx!

volgens mij kun je dit uitzetten onder conf. scherm en dan gebruikers en dan een tabje met manier waarop gebruikers zich aanmelden oid.

Kijk hier eens in rond, is een tijdje geleden dat ik een XP pc had...

Als je Xp installeerd en tijdens de instalatie maar 1 account aanmaakt (Je moet tijdens de instalatie tenminste 1 account maken) dan zal je na de instalatie meteen in die account booten. Deze account heeft ONBEPERKTE mogenlijkheden. Dus met deze account kan je alles doen: instalere/deinstaleren, wat je maar wilt.

ga naar configuratiescherm vanuit daar naar gebruikers en daar zul je alles vinden wat je nodig hebt om je als enige aan te melden en om een administrator gebruiker in te stellen

:rolleyes: idd tijdens de installatie gewoon je naam invullen (toller denk ik?)bij gebruiker nr1 en de overige gebruikersvakjes daaronder leeglaten.
Hierdoor ben je gelijk administrator(gebruiker nr.1 altijd imo) en boot ie in 1 keer door tot in windows.

Overigens hoef je niet een herinstallatie te doen om dit te bewerkstelligen, het is ook mogelijk door de overige accounten gewoon te verwijderen in configuratiescherm(heb je wel admin rechten nodig).

Wat is de reden van formatteren en opnieuw installeren als ik nieuwsgierig mag zijn?

Laatst bewerkt:
Bedankt!
Ik moest formatteren omdat mijn pc vastliep met 2 programma's tegelijk aan.
En ik had kaspersky geinstalleerd waardoor hij helemaal vastliep.
Norton systemworks kon mij niet meer helpen en ook xp zelf niet dus...
tnx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan