Admininstrator account en standaard account vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrsongman

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2010
Berichten
14
Hallo iedereen,

Ik heb nu Windows Vista geherinstalleerd en wilde graag een wachtwoord voor mijn administrator account instellen.
Maar nu komt Vista met een melding waar ik een niet aan uit kom nl. deze:

Als u dit doet zal <mijn naam> alle met EFS versleutelde bestanden, persoonlijke certificaten en opgeslagen wachtwoorden voor websites en netwerkbronnen verliezen.
Deze melding krijg ik ook al ik een wachtwoord voor mijn standaard account wil instelllen... Is dat heel erg wanneer dit gebeurd, moet ik dan heel mijn systeem weer opnieuw installeren?

Is dat trouwens nodig 2 accounts? Ik werk meestal als enige aan mijn pc.

Als laatste: Wanneer ik een administrator account en een standaard account heb ingesteld krijg ik na het opstarten 3 inlog opties...ra ra hoe kan dat?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Vriendelijke groet,

mrsongman
 
Ok, laat ik eerst maar beginnen met het laatste probleem, als het goed is ziet het inlogscherm er dus zo ongeveer uit:

Administrator - Administrator(2) - Gebruiker​

Dat is vrij simpel op te lossen, & hoeft zeker niet meteen, mag als laatste. Meld aan als (een) Beheerder & open de Opdrachtprompt, eventueel via een RechterMuisKlik, & klik dan Uitvoeren als Administrator. Typ:

net user Administrator /active:no

De naam achter user is hoofdlettergevoelig & dient tussen apostrofes, aanhalingstekens, gezet te worden indien er spaties of andere vreemde tekens in voor komen.

Dan is de Ingebouwde Administrator-account niet meer zichtbaar in het Welkomstvenster, maar kan nog wel worden aangeroepen via een RechterMuisKlik, Uitvoeren als Administrator.

Toch in de Opdrachtprompt, typ meteen even:

winver

In het venster dat verschijnt staat precies welke Vista-versie je hebt, & dat willen we hier graag weten.