Administator

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spitsbroeder

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
Hallo ik heb bepaalde dingen (software )op mijn pc staan die ik wil verwijderen maar dat lukt niet omdat ik steeds de bootschap krijg over administrator rechten enz.nu dat begrijp ik niet goed daar ik de eigenaar ben;dus de administrator ben ik zelf.
Dus nu mijn vraag wat moet ik veranderen om deze dingen te kunnen verwijderen op een normale manier,bedankt voor u eventuele antwoord.Gr....Spitsbroeder:(:(

1. Welke Windows versie?
2. Aantal account (gebruikersaccounts)?

1. Start en rechtsklik op Computer vervolgens eigenschappen.
2. Start - configuratiescherm - gebruikersaccounts.

prins 333++handboekct

Eerst en vooral bedankt voor u reactie.
Ik werk met Win 7 Ultimate,en Revo ken en gebruik ik ook wel maar het is gewoon de vraag om bijvoorbeeld software zoals Ms Office te verwijderen.Gr....Spitsbroeder.:(

Hoi !

Gewoon eigenaar worden van het bestand/map:

Rechtsklikken op het bestand - eigenschappen - beveiliging.

Daar kun je je permissie's instellen.

Greetz,

Harry.

Harry,Bedankt tot nu toe is het nog niet gelukt maar we proberen verder;straks meer.Gr.....Spitsbroeder.:)

Haary
Dat was een hele hap,alleen was dit ivm Win XP en ik zit met Win 7 Ultimate maar toch bedankt hoor gr....Spitsbroeder!

Hoi !

Graag gedaan, hoor.

Greetz,

Harry.

Kortom, je moet een gebruikersaccount instellen op/met Administrator rechten.
Configuratiescherm - systeembeheer - computerbeheer - lokale gebruikers en groepen - gebruikers en daar je account (gebruikersaccount - rechts klikken) en juist instellen.
That's it and that's all.

Laatst bewerkt:
prins 333
Bedankt ik ga der straks eens aan beginnen moet nu gaan sporten.<Gr Spitsbroeder.:thumb:

Hallo spitsbroeder

Bijna iedereen denkt dat omdat ze een account hebben met administratorsrechten, ook administrator (beheerder) zijn van de computer.
Meld je bij windows aan met het administratorsaccount om de software te verwijderen.

Configuratiescherm - systeembeheer - computerbeheer - lokale gebruikers en groepen - gebruikers en daar je account (gebruikersaccount - rechts klikken) en juist instellen.

Dit gaat wel niet lukken als je een account hebt met beperkte rechten.

Laatst bewerkt:
Het is niet zo moeilijk.

Ga naar beheren (rechtermuisklik dezecomputer)
Ga dan naar lokale gebruikers.
Zet administrator account aan.(rechtermuisklik en dan eigenschappen)
Absoluut geen WW instellen!
klik vervolgens op starten Meld je af/ -> andergebruiker

kies dan administrator
doe je ding
terug naar afmelden en jezelf weer aanmelden.
Account administrator uitschakelen om problemen in de toekomst voor te zijn.

Suc6

:P

Laatst bewerkt:
Absoluut geen WW instellen!

Voor alle veiligheid dient het administrators account met een wachtwoord beveiligd te worden.
Schrijf het ergens op en leg het veilig weg , voor als je het eens nodig hebt.
Is het administrators account niet beveiligd met een wachtwoord kan iedereen zomaar op de computer uitvoeren wat hij wil. Ook virussen zullen hiervan gebruik maken.

Laatst bewerkt:
DUS, daarom na de handeling het account weer uitschakelen.

Als je alsnog een wachtwoord instelt dan gaan er toch wat dingen op slot.
Dit is in het geval TS misschien een ongewenste situatie. Daarom nogmaals na de handeling, het administrator account weer uitschakelen mbv het ander account waar je het ook mee aangezet hebt.

Laatst bewerkt:
Even alle gebruikers checken wat hun rechten zijn en de juiste weer als Admin instellen.
Het betreft hier een vinkje, niet meer niets minder.
Je kunt namelijk niet zomaar je Administrator account kwijtraken.
Laat je niet gek maken.

Goed goan!

Aanvullend:
Schiet me ineens te binnen.
Wie heeft je computer destijds geinstalleerd.
Jezelf(!), zus, broer, moeder, vader, vriend(in) enz.?
Degene die dit heeft gedaan, heeft de administrator account rights gemaakt.
Kortom via bovenstaande omschrijving kun je de accounts onderzoeken en proberen aan te passen.
Als dit niet lukt contact opnemen met jezelf, zus, broer, moeder, vader, vriend(in) enz.
Maar ga er maar gewoon vanuit dat het een vinkje betreft...
Not a worry in the world.

Laatst bewerkt:
prins 333 en alle andere helpers bedankt voor jullie hulp,alles is ok nu,dit mag dan nu afgesloten worden,nogmaals bedankt voor jullie hulp.Groeten Spitsbroeder!:):)

Mooi hé?
De oplossing aangeven, afsluiten van het bericht enz. niets van dit alles.
Je blijft je verbazen
Zo gaat dat in de real world.
Mijn kinderen spreken me aan met u of pap.
Nou ja...

Vertel, wat was de oplossing?
Afsluiten doe je bovenin de blauwbalk 'vraag opgelost' klikken.
Thanks.

Laatst bewerkt:
Sorry hoor dat was niet de bedoeling,
De oplossing was via configuratiescherm naar gebruikersaccounts en deze dan wijzigen.
Deze moet dan wel terug gezet worden,in mijn geval dus na het verwijderen van bepaalde software.Gr ..Spitsbroeder!

Geeft niets, ik ben ook maar gewoon 'gebruiker' maar gezien de energie die andere erin gestoken hadden/hebben...
Je begrijpt, dat is wel zo netjes - tevens kunnen andere bezoekers er hun voordeel meedoen!
Ik ben blij dat je probleem opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan