Teuntje1990
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 21 jul 2015
Hey,
Ik heb een vraagje over het ontwerpen van een boekhouding in excel.
Ik wil hierbij 1 blad hebben waar ik categorieën apart gesorteerd krijgt.
Bijv Levensmiddelen, Kantoorartikellen en Onderhoud
Op dit blad wil ik enkel dat de informatie verschijnt en ik hier niks hoef in te voeren
Op blad 2 wil ik mijn gegevens invoeren
Hier zal ik bijvoorbeeld invoeren wat er is aangeschaft hoeveel het gekost heeft en onder welke categorie dit valt(dit zou ook evt met een code kunnen)
Nu is mijn vraag is het mogelijk om op blad 1 de gegevens met gesorteerd te krijgen op basis van alle ingevoerde gegevens op blad 2 en welke formule ik hiervoor moet gebruiken?
In het kort layout
Blad 1
Levensmiddelen
Code 111 Naam Bedrag BTW
Kantoor Artikellen
Code 123 Naam Bedrag BTW
Blad 2
Code Naam Bedrag BTW
123 papier 40 5
111 drinken 50 6
Dit is de opzet en op blad 1 wil ik dus dat de gegevens van blad 2 hier automatisch verschijnen.
Hopelijk kan mij iemand hiermee helpen!
Gr
Teuntje
Ik heb een vraagje over het ontwerpen van een boekhouding in excel.
Ik wil hierbij 1 blad hebben waar ik categorieën apart gesorteerd krijgt.
Bijv Levensmiddelen, Kantoorartikellen en Onderhoud
Op dit blad wil ik enkel dat de informatie verschijnt en ik hier niks hoef in te voeren
Op blad 2 wil ik mijn gegevens invoeren
Hier zal ik bijvoorbeeld invoeren wat er is aangeschaft hoeveel het gekost heeft en onder welke categorie dit valt(dit zou ook evt met een code kunnen)
Nu is mijn vraag is het mogelijk om op blad 1 de gegevens met gesorteerd te krijgen op basis van alle ingevoerde gegevens op blad 2 en welke formule ik hiervoor moet gebruiken?
In het kort layout
Blad 1
Levensmiddelen
Code 111 Naam Bedrag BTW
Kantoor Artikellen
Code 123 Naam Bedrag BTW
Blad 2
Code Naam Bedrag BTW
123 papier 40 5
111 drinken 50 6
Dit is de opzet en op blad 1 wil ik dus dat de gegevens van blad 2 hier automatisch verschijnen.
Hopelijk kan mij iemand hiermee helpen!
Gr
Teuntje