administratief panneel plesk

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenikavanbis

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Nu zit ik opgezadelt met enkele kinderen die een hosting denken te runnen.(ik kan subdomeinen aanmaken verwijderen echter niet)

Het probleem is dat ik geen errors(white screen dead) te zien krijg en op een grote php framework http 500 krijg en op de achterzijde niets geen logs geen exeception kan opvangen.

Ik wil oproepen geen plesk te gebruiken : vol spyware , werkt voor geen meter als iedereen die troep niet meer gebruikt stopt het bestaan van zelf.

Ik weet niet eens wat het is.

Sinds Plesk 12 is er een fail2ban* met "plesk-panel" jail die bruteforce-aanvallen met wachtwoorden op het beheerderspaneel blokkeert. ^^ vertaald naar NL

U kunt ook "Google Authenticator" installeren om tweefactorauthenticatie toe te voegen en de extensie "Clef Authentication" die Plesk auth to auth met een mobiele telefoon vervangt. Ook is er old school "Restrict Administration Access" die alleen autorisatie voor de beheerder toestaat, (alleen) van de witte lijst met IP-adressen ^^ vertaald naar NL
plesk fail2ban, two-factor authoization

* - fail2ban may be not installed or there is license restriction(check "License management" page for "fail2ban" option)

-- mod. gebruik geen lange teksten in een andere taal.
.

Ik krijg dus op de website een http 500 , google komt niet in en blijft buiten. Iedereen blijft maar roepen hoe veilig het is maar ik zou een toegang kunnen bemachten tot elke administartief paneel van elke site van elke hosting die het gebruikt mits enkele stappen te doen maar zou prefect lukken elke sessie over te nemen maar dat ter zijde
2 factor author = bullshit op gsm's waar alles op het zelfde toestel komt

Het echte probleem is om gewoon enkele fouten die ik niet kan ontdekken te kunnen loggen en dus dien ik ergens instellingen te zetten dat dit mogelijk wordt

errorreporting all staat aan
Het kan dus ook php.ini zijn maar toch denk ik dat het in plesk moet gebeuren . Het probleem stelde zich wanneer het administatief panneel totaal ongevraagd werd omgezet naar dus plesk

Het is zelf zo erg gesteld dat bij het gebruik van http op een subdomein het subdomein buiten werking gaat Ik kan er helaas niet aan veranderen. Het zijn vermoedelijk kinderen zonder enige achtergrond kennis die met compose wat containers een hosting hebben gebouwd en elke aanpassing word eigenlijk niet beantwoord of wordt er rond gefietst. Als programmeur zit je dan meer te huilen achter de computer.

Helaas in belgie mag je niet hacken , ik denk toch nederlander te moeten worden alleen voor dat al.

Plesk is ruk, dat is mijn persoonlijke mening.
Welke hosting is het? Neem contact met ze op.

Het enige wat deze error zegt is dat er een interne serverfout is opgetreden. De 500 internal server error is geen specifieke foutmelding aangezien er in het geval van een 500 internal server error alleen wordt aangegeven dat er iets fout is, de specifieke oorzaak blijft onduidelijk.

Oorzaken van een 500 internal server error kunnen zijn:

• De map waarin het php script staat heeft niet de juiste rechten.
  • Het script heeft niet de juiste rechten.
  • Er is een tijdelijke error op de server waardoor je de 500 internal server error ontvangt.
  • Er is iets fout gegaan bij het lezen van een script
  • Er zit een fout in het .htaccess bestand
  • Een plugin die een conflict veroorzaakt in je cms
  • Er is een storing op de server
Probeer in Plesk te kijken naar het logbestand en daar kan je vinden wat 500 veroorzaakt.

• Leuk
Waarderingen: bron
Ik krijg dus op de website een http 500 , google komt niet in en blijft buiten. Iedereen blijft maar roepen hoe veilig het is maar ik zou een toegang kunnen bemachten tot elke administartief paneel van elke site van elke hosting die het gebruikt mits enkele stappen te doen maar zou prefect lukken elke sessie over te nemen maar dat ter zijde
2 factor author = bullshit op gsm's waar alles op het zelfde toestel komt

Het echte probleem is om gewoon enkele fouten die ik niet kan ontdekken te kunnen loggen en dus dien ik ergens instellingen te zetten dat dit mogelijk wordt

errorreporting all staat aan
Het kan dus ook php.ini zijn maar toch denk ik dat het in plesk moet gebeuren . Het probleem stelde zich wanneer het administatief panneel totaal ongevraagd werd omgezet naar dus plesk

Het is zelf zo erg gesteld dat bij het gebruik van http op een subdomein het subdomein buiten werking gaat Ik kan er helaas niet aan veranderen. Het zijn vermoedelijk kinderen zonder enige achtergrond kennis die met compose wat containers een hosting hebben gebouwd en elke aanpassing word eigenlijk niet beantwoord of wordt er rond gefietst. Als programmeur zit je dan meer te huilen achter de computer.

Helaas in belgie mag je niet hacken , ik denk toch nederlander te moeten worden alleen voor dat al.
Gewoon de website verhuizen als de huidige provider niet voldoet.

prijs rond 100euro dacht ik

Het is basis script dat een werkend geheel heeft en er wordt door één file te plaatsen verwezen naar een nieuwe directory met iets dat offline werkt de nieuwe dir is de upgrade de stripes zijn gecheckd en
  • De map waarin het php script staat heeft niet de juiste rechten.
  • Het script heeft niet de juiste rechten.
  • Er is een tijdelijke error op de server waardoor je de 500 internal server error ontvangt.
  • Er is iets fout gegaan bij het lezen van een script
  • Er zit een fout in het .htaccess bestand
  • Een plugin die een conflict veroorzaakt in je cms
  • Er is een storing op de server
wat is er aanwezig try catch die globaal alles logt
er is een access log een querylog een afzonderlijke userlog

Ik wil oproepen geen plesk te gebruiken : vol spyware , werkt voor geen meter als iedereen die troep niet meer gebruikt stopt het bestaan van zelf.
Sorry, maar wat een onzin. Plesk werkt prima, zolang het goed geconfigureerd is. Als je een onervaren hobbybob als serverbeheerder hebt, die een beetje aan staat te klooien, dan kan je als klant wel gefrustreerd raken door dingen die niet goed werken.

Waar je de 'spyware' vandaan haalt is mij een raadsel omdat Plesk een veel gebruikt control-panel is.

Wat minder hoger van de toren blazen, mag ook wel eens gezegd worden, @kenikavanbis. Je gaf zelf al aan dat je met hobbyisten te maken had, dus waarom die rant over Plesk goed is? Geen idee.
😉

Nou ja, ik vind Plesk ook ruk. Geen spyware of zo, maar gewoon ruk. Geef mij maar DIrectAdmin, maar ja, dat ben ik gewend. Aan Plesk wen ik nooit!

• Leuk
Waarderingen: Aar
Het probleem is dat ik geen errors(white screen dead) te zien krijg en op een grote php framework http 500 krijg en op de achterzijde niets geen logs geen exeception kan opvangen.
Elk groot framework zal een logging component bevatten, kwestie van die juist configureren en je moet ergens logs weg kunnen schrijven die je uit kunt lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan