Administrative Tools in windows 7 home premium

Status
Niet open voor verdere reacties.

jophoenderdos

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2010
Hallo iedereen,

Ik moet wat instellen voor mijn netwerk server en van heb ik de vogende instrucites gekregen:
Go to Control Panel - Administrative Tools - Local Security Policy - Local Policies - Security Options
Network security: LAN Manager authentication level should be set to : Send LM & NTLM responses
Minimum session security for NTLM SSP should be set to : Disable Require 128-bit encryption

Maar nu kom ik niet verder dan administrative Tools, omdat ik die niet kan vinden.
Jop

Niet vreemd: In de Home Premium versie zit geen (werkende) gpedit.msc management-console.
Dus welke s*kk*l jou verteld heeft (of als opdracht gegeven) om de instellingen op een W7 Home versie naar beneden te halen is mij een raadsel. Voor dergelijke voorzieningen moet je XP, Vista en W7 hebben van versies hoger dan Starter en Home (Premium). Denk hierbij aan XP Professional, Vista Business en Ultimate, W7 Professional, Business en Ultimate.

Tijs.

Nu begrijp ik wel dat je met mijn verhaal van eerder niet geholpen bent, en je (blijkbaar) toch een Home versie als server wilt gebruiken, ook voor client-apparaten die NIET het idee van NTLM2 ondersteunen etc. (bijv. Windows 95 computers en wellicht ook Linux/Ubuntu computers etc.)

Enige wat je dan kun doen is uitwijken naar registry-aanpassingen die hetzelfde bereiken als dat je in hogere versies van W7 met gpedit.msc en/of secpol.msc zou bereiken.

Er is een document van Microsoft waar de instellingen in gpedit.msc en secpol.msc 'vertaald' zijn naar de bijbehorende registry-waarden, voorzover dat kan (is van de gewenste instelling afhankelijk).
Dat document (het is een Excel 2007-bestand) kun je hier vinden.
Jij moet van die pagina WindowsServer2008R2andWindows7GroupPolicySettings.xlsx downloaden, omdat je het hebt over Windows 7 Home Premium.
Je kunt dan zo'n door jou gewenste instelling opzoeken en je vindt er dan naast vermeld welke registry-waarde je moet aanpassen om die instelling te bewerkstelligen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan