Administrator account corrupt

Status
Niet open voor verdere reacties.

amorphis

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
beste helpmij'ers,

Ik zit met een probleem op onze windows 2003 server. Sinds een tijdje kan ik niet meer inloggen met de administrator account. Het paswoord werkt nog wel maar hij laad telkens een tijdelijk profiel met een melding dat de instellingen zullen verdwijnen als ik aflog. Hierdoor blijven de instellingen inderdaad dus niet staan.

Normaal zou je zeggen om de administrator account te verwijderen en een nieuwe te maken. Dit gaat spijtig genoeg niet omdat we met active directory werken.

Heeft iemand dit probleem al eens gehad? Of heeft iemand een idee over hoe we/ik dit kunnen oplossen? Ik heb al veel gezocht op het net maar kan geen oplossing vinden.

Vriendelijke groeten en alvast bedankt!

Kijk eerst eens na of misschien het Administrator profiel worden 'geredirect' naar een share die (bijv.) niet meer bestaat.
Dit kan m.b.v. Roaming profiles (=Zwervende profielen, kijk na in Active Directory User and Computer, bij Administrator, tabblad Account) of d.m.v. een Group Policy (=Groepsbeleid, start daartoe RSOP.MSC, en test het Administrator account voor zijn instellingen).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik ga het morgen proberen! (nu heb ik gedaan met werken :p)
bedankt voor de reactie, ik laat zeker nog iets weten.

Als bij wonder kan ik gewoon terug inloggen op de Administrator account (heb nu een half jaar problemen gehad) ... wat heb ik gedaan??? Helemaal niets! :) Goede invloed van Helpmij.nl forum op het hele netwerk?

In ieder geval, ik hoop dat hij het nu blijft doen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan