Administrator account

Status
Niet open voor verdere reacties.

cmedema

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2003
Bij het aanmeldscherm wordt de administrator account niet weergegeven zodat ik er ook niet voor kan kiezen. Als ik mijn andere account (die wel zichtbaar is en beheerfuncties heeft) kies, dan mis ik de inhoud van de submappen communicatie, entertainment etc. binnen Bureau-accessoires. Ik kan dus ondermeer geen Systeemherstel meer uitvoeren.

PS ergens in het forum zag ik een antwoord waarbij via uitvoeren control userpasswords2 moest worden ingetoets. Bij de tabbladen die dan toegankelijk worden zag ik dat er wel een administrator account is aangemaakt.

Kan iemand mij helpen?

:confused:

Een administrator account met de naam "Administrator" is alleen toegangkelijk vanuit veilige modus.
Daar kun je inloggen en jezelf eventueel admin rechten geven.

hoi,
je moet in het in het configuratiescherm bij gebruikers acount het welkoms venster uitvinken en dan kan je inloggen als administrator.

Een administrator account met de naam "Administrator" is alleen toegangkelijk vanuit veilige modus.
Daar kun je inloggen en jezelf eventueel admin rechten geven.

hoeft helemaal geen veiligmodus te zijn ( zie mijn vorige opmerking:rolleyes: .)

Mag jij zeggen waar, want die optie heb ik niet.

Is mij ook niet gelukt, maar wel via de veilige modus. Alleen de fot blijfet bestaan en de submappen van Bureau-accessoires blijven leeg.

Ok, als je via een ander account inlogt, kun je dan je eigen account op administrator zetten?

Juist, dat bedoelde ik.
Niet de naam van je account wijzigen, maar de rechten.

En toch niet de knopjes. Hmm, vreemd.
Misschien een nieuw account aanmaken voor jezelf?

heb ik gedaan, maar nada....

De knopjes (zoals jij die noemt) zijn ook niet beschikbaar als ik via de veilige modus als administrator aanmeld. Submappen blijven leeg.......

Ala je jezelf afmeld, en drukt Ctrl, Alt en Delete, 2 x in, kun je inloggen als administrator.

Via help en ondersteuning, kun je misschien wel op systeemherstel komen, ook met rstrui.exe, in uitvoeren zou kunnen werken.

Heb dit 3 x geprobeerd. Kom wel op het aanmeldingscherm, maar Administrator staat er niet op..
rstrui.exe kent mijn systeem niet.

Maar bedankt voor deze nieuwe inbreng.

Ik ga dat proberen. Zal wel pas morgen worden, maar ik hou je op de hoogte.

Ik heb XP SP2 opnieuw geinstalleerd. Probleem is opgelost. Hartlijk dank voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan