Administrator activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mini Doc

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2004
Hallo,

Ik wil graag als admin inloggen in mijn computer, maar als ik bij het opstartscherm ctrl-alt-delete druk en dan daar administrator in voer met het wachtwoord dan zegt ie dat de admin functie uitstaat, hoe kan ik deze activeren?

Ik wil dit, omdat ik mijn schrijven heb beveiligd maar ik kom er met mijn normale account niet meer in, dus wil ik het nu via administrator proberen.

Alvast bedankt,

Dominic

Probeer dit eens door in de veilige modus op te starten. (bij opstarten op F8 drukken)

Geplaatst door Mini Doc
Hallo,

Ik wil graag als admin inloggen in mijn computer, maar als ik bij het opstartscherm ctrl-alt-delete druk en dan daar administrator in voer met het wachtwoord dan zegt ie dat de admin functie uitstaat, hoe kan ik deze activeren?

Ik wil dit, omdat ik mijn schrijven heb beveiligd maar ik kom er met mijn normale account niet meer in, dus wil ik het nu via administrator proberen.

Alvast bedankt,

Dominic

Heb je XP Home toevallig?

Daarbij kun je niet inloggen als Administrator in 'normale' modus.

Ook in de veilige modus heb je misschien problemen maar daarin krijg je waarschijnlijk de optie dat je eigenaar moet worden. Doe dat dan.
Vul vervolgens bij de bovenste map (dus niet schijf) Iedereen in. Voer dat door naar onderliggende mappen.

Ik heb windows xp Prof versie

Tweak geprobeerd maar geen resultaat.

Veilige modus met tweak geprobeerd, ook geen resultaat

Eigenschappen veranderen krijg ik geen toegang tot.

Hier een print screen van de situatie:
geentoegang7kf.jpg

Bedankt voor de reacties :thumb:

Ik snap het probleem niet helemaal?

Wil je:
Toegang tot een map / station?
Inloggen als administrator?
Je eigen account inkomen?

Geplaatst door Mini Doc
Ik wil toegang tot een station.

Wanneer je in veilige modus ingelogd bent als Administrator, en je gaat naar de eigenschappen, -> tabblad beveiliging.

Staat administrator daarbij?
Waarschijnlijk niet; ga dan naar geavanceerd, tabblad eigenaar.

Zorg ervoor dat jij dit wordt.

Geplaatst door XP_PC

Wanneer je in veilige modus ingelogd bent als Administrator.

Daar kom ik juist niet in :confused: , want die is uitgeschakeld.

De foutmelding:
Uw account is uigeschakeld vraag aan uw systeembeheerder.
(dit is het account van de administrator)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Mini Doc

Daar kom ik juist niet in :confused: , want die is uitgeschakeld.

:confused:
pff

Uuhm:
Start
Uitvoeren
"controluserpasswords2"
< OK >
Tabblad geavanceerd
Geavanceerd gebruikersbeheer
Gebruikers

Staat het administratoraccount ingeschakeld? (dubbelklik er eventueel op en kijk of er een vinkje staat bij 'account is uitgeschakeld').

Harstikke bedankt, de commando werkte niet maar, ik ging ff kijken bij systeembeheer en dan gebruikers, en toen heb ik de administrator aangezet.

Nu kan ik in administrator en kan nu weer op mijn harddisk:D , harstikke bedankt allemaal

:thumb:

Geplaatst door Mini Doc
Harstikke bedankt, de commando werkte niet maar, ik ging ff kijken bij systeembeheer en dan gebruikers, en toen heb ik de administrator aangezet.

Nu kan ik in administrator en kan nu weer op mijn harddisk:D , harstikke bedankt allemaal

:thumb:

Graag gedaan :thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan