administrator logo aan begin is weg

• Onderwerp starter Onderwerp starter Piran
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Piran

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2007
Hallo.

Ik heb terwijl ik als administrator in windows xp zat een nieuwe gebruiker aangemaakt.
Nadat ik mijn pc opnieuw startte kwam, het administrator logo niet meer in beeld. Alleen kon ik nog maar als die nieuwe gebruiker inloggen (in dit geval de naam van mijn zoontje).
Ik zie in de explorer nog wel onder 'documents en settings' administrator staan. In die directory kan ik ook wel komen maar, kan het probleem zelf niet oplossen.

Mijn bureaublad is nu dus anders, veel beperkter. En onder de start knop ziet het er ook uit alsof ik alles opnieuw moet installeren, outlook etc.

Sorry voor het kromme formuleren van deze vraag/probleem maar, ik werk nog net met xp en ben zowiezo geen 'pc-wonder':o

bvhd
mvg
Piran

XP installeer je als administrator, daarna, na het installeren dien je nog een gebruiker aan te maken, die heeft dan ook administrator rechten, daar kun je alles doen wat je wilt.

Die administrator is voor het configureren van de diverse gebruikers en hun rechten.

Als je jezelf afmeld, dubbeltoets dan ctrl, alt en delete, dan kun je jezelf aanmelden als administrator.

Als je opstart in veilige modus, zul je hem ook zien, om in te loggen.

PS, ik denk dat je jezelf, als gebruiker, hebt gewist of hebt uitgeschakeld, tevens heb je bij aanmelden bij de nieuwe installtie een gebruiker opgegeven, als dat alleen je zoon was, dan klopt het verhaal ook.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan