Administrator niet meer zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pingwing

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Bij het aanmaken van verschillende gebrukersaccounts heb ik per ongeluk iets verkeerd aangeklikt in het account/de rechten van de Administrator. Gevolg is dat ik bij het opstartscherm alle gebruikers in beeld krijg, maar niet meer de Administrator, wat maakt dat ik ook niet meer als zodanig kan inloggen.

In Systeembeheer staat de Administrator nog wel in de lijst, hij komt alleen niet meer in beeld bij het opstartscherm. Hoe krijg ik dit weer terug?

Gr Pingwing

Ga in Regedit.exe

Blader naar
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList

Verwijder uit het rechter venster de waarde Administrator door erop te klikken en Del te drukken.

Herstart de pc.

Tijs.

En als die sleutel/waarde er nou niet in staat? Is er ergens anders nog een plek waar ik dit kan veranderen?

Als ik in veilige modus start zie ik die Administrator overigens wel in het aanmeldscherm staan en kan ik als zodanig aanmelden.... Dit moet normaal gesproken toch ook in de normale opstartmodus kunnen of ben ik nu gewoon in de war?

Kijk even hier.

Verder staat daar duidelijk vermeld dat het standaardmatig niet mogelijk is om op XP Home in te loggen op Administrator, ook al staat die wel vermeld in het inlogscherm. Op XP Home kan je alleen inloggen op Administrator via Veilige modus.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan