Administrator paswoord kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Hoi,

Wij hebben hier thuis een pc staan die nodig aan een nieuwe installatie toe was. Dus de pc op mijn kamer aangesloten en de windows xp cd en licentie gepakt.

Eerst paar nodige files gebackupped. En daarna van de Windows cd opgestart en in de DOS commando console wou ik dus format C: intypen om eerst alles maar eens fijn eraf te gooien.

Helaas kon dat niet want zodra in dos was en de toests 1 indrukte (Om de C: Schijf in te gaan) werd ik opgezadeld met een Administrator password. Dit password is niet hetzelfde als de inlognaam van de Admin. Dat ben ikzelf.

Wel weet ik dat de pc sinds de vorige installatie nog beheerd werd door een Icter die zijn werk niet deed en ons geld afhandig maakte (ff serieus want het is echt waar) Iemand die we met veel plezier zagen verdwijnen en het liefst niet meer zien terugkomen. Misschien heeft hij dit wachtwoord erop gezet. En we hebben geen contact meer met hem en we weten ook niet hoe we nog contact kunnen krijgen. Laat staan dat hij wil helpen.

Weten jullie misschien een manier om hier achter te komen. Ik heb al wat op internet rondgezocht en in vele gevallen is het probleem niet op te lossen. Ik hoop dus dat jullie me zoveel mogelijk advies kunnen geven.

Alvast bedankt
MVG Arthur,

1. Is er wel een wachtwoord ingevuld? Misschien gewoon "enter" om door te gaan?

2. Je hoeft niet vooraf format c: te doen. Tijdens de setup van XP kiezen voor een nieuwe installatie en je krijgt vanzelf de optie om de patitie aan te wijzen, te Deleten (D), nieuwe te create (C) en die dus vervolgens te doen formateren.

3. Als het wachtwoord niet erg sterk is gemaakt kan het met een speciale opstart-cd uitgelezen worden; hier

Hey, daar zeg je zo wat. Heb dat net geprobeerd en het is gelukt. Ben nu bezig met het installeren. Bedankt voor de informatie.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan