administrator perikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vhg900

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Hallo,

Ik ben administrator en gebruiker in mijn Vista Home Premium versie. Mijn zoon is gebruiker.

Ik heb al gezocht op dit fantastische forum:thumb:, maar niet gevonden.

Het volgende. Ik kan als administrator/beheerder bestanden die ik wil downloaden niet rechtstreeks in een systeem map plaatsen. Ik merkte dat toen ik een vista thema wilde downloaden in de map C:windows\recources\themes

Het lukt van geen kant. Ik heb begrepen dat je per map gebruikersrechten kan instellen maar daar staan alle opties (via tabbladen) op grijs, dus niet bruikbaar.

Hoe zit dat nu met die admistrator rechten? Ik dacht dat ik de hoogste rechten had?

Is er ergens een topic of kan iemand mij een beetje helder uitleggen hoe e.e.a. werkt.

Alvast bedankt, groet,

Bedankt. Ik heb het gelezen en uitgevoerd. En toch kan ik geen bestanden uitpakken naar de map C:\windows\resources\themes. Hoe kan dit nou?

Ik heb via eigenschappen van de map themes geregeld dat administrators volledig beheer over de map kunnen uitoefenen. Maar ik krijg elke keer de opmerking dat ik geen administrator rechten heb terwijl ik wel als administrator ben ingelogd?! Is het trouwens belangrijk om het vinkje alleen lezen te verwijderen?

Het is allemaal wel lastig zo, er zijn zoveel soorten eigenaren van trusted tot eigenaar tot administrators tot gebruikers, enz. Is toch niet normaal meer?

Wie helpt me verder?

Bedankt. Ik heb het gelezen en uitgevoerd. En toch kan ik geen bestanden uitpakken naar de map C:\windows\resources\themes. Hoe kan dit nou?

Ik heb via eigenschappen van de map themes geregeld dat administrators volledig beheer over de map kunnen uitoefenen. Maar ik krijg elke keer de opmerking dat ik geen administrator rechten heb terwijl ik wel als administrator ben ingelogd?! Is het trouwens belangrijk om het vinkje alleen lezen te verwijderen?

Het is allemaal wel lastig zo, er zijn zoveel soorten eigenaren van trusted tot eigenaar tot administrators tot gebruikers, enz. Is toch niet normaal meer?

Wie helpt me verder?

Ik kan me voorstellen dat hij dat weigert, een systeemmap kan je niet zomaar veranderen.
Wat je kunt doen is het thema in een andere persoonlijke map uit te pakken, en de gehele map dan naar die systeemmap kopieeren, nu krijg je als het goed is een beeldje met of je dit wel echt wil doen, en dat je admin rechten nodig hebt (tenzij je dit hebt uitgeschakelt)

Succes verder :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan