Administrator probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinto

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Hoi,

Ik heb in het verleden 1administrator gehad op mijn pc. Vanwege dat meerdere mensen gebruik wilden maken van mijn pcdacht ik o makkelijk dan maak ik nieuwe accounts aan.

Nu heb ik dit gedaan maar kwam tot de conclusie dat ik meerdere administrators heb aan gemeld die ik vervolgens weer heb omgezet naar gewone gebruikers.

Mijn administrator dat ik als eerst had is op de een of ander manier geloof ik gewist en is nergens te traceren. al mijn mappen met links in Favorites zie ik niet meer en ook mijn films, muziek en dergelijke bestanden zijn zoek. mijn hdd geeft wel aan dat een groot gedeelte van de schijf wordt gebruikt dus kennelijk worden mijn bstanden nog ergens opgeslagen. Als ik ga zoeken in de mappen op de hdd van elke nieuwe account dat ik heb aan gemaakt vindt ik niks terug.

hoe krijg ik mijn oude administrator account weer aangemeld ?

HelpMij !

Pinto:(

Is er echt nieman die antwoord kan geven ?

Pinto zei:
Hoi,

Ik heb in het verleden 1administrator gehad op mijn pc. Vanwege dat meerdere mensen gebruik wilden maken van mijn pcdacht ik o makkelijk dan maak ik nieuwe accounts aan.

Nu heb ik dit gedaan maar kwam tot de conclusie dat ik meerdere administrators heb aan gemeld die ik vervolgens weer heb omgezet naar gewone gebruikers.

Mijn administrator dat ik als eerst had is op de een of ander manier geloof ik gewist en is nergens te traceren. al mijn mappen met links in Favorites zie ik niet meer en ook mijn films, muziek en dergelijke bestanden zijn zoek. mijn hdd geeft wel aan dat een groot gedeelte van de schijf wordt gebruikt dus kennelijk worden mijn bstanden nog ergens opgeslagen. Als ik ga zoeken in de mappen op de hdd van elke nieuwe account dat ik heb aan gemaakt vindt ik niks terug.

hoe krijg ik mijn oude administrator account weer aangemeld ?

HelpMij !

Pinto:(

:confused: Alles zou in C:\Documents and Settings moeten staan, daar vind je elke gebruiker(map) terug met opgegeven accountnaam.. Daar hoort ook een map te staan die Administrator heet, als je daar niets terug vind ben ik bang dat je het betreffende account ooit verwijderd hebt samen met alle mappen en bestanden..
Als dat het geval is kan een tooltje als Restoration je misschien nog helpen om gewiste bestanden terug te vinden...

Je hebt maar één administrator, de rest zijn gebruikeres, wel of niet met beheerdersrechten.

Als je op het inlogscherm staat, en dan 2 x ctrl. alt. de. intoetst, kom je in het NT inlogscherm, daar administrator invullen en het wachtwoord, indien je dat bij de installatie hebt aangegeven, en enter.

Nu ben je echt de administrator, en zul je overal bij kunnen, indien in de mapopties daar alles ingestelt staat dat alles zichtbaar is, zoals verborgen mappen, systeembestanden, etc. weergeven en eenvoudig delen uitgeschakeld is.

Nu heb je er een tabblad erbij, bij de eigenschappen van bestanden en mappen, indien gewenst of nodig, kun je daar ook nog eens de rechten overnemen.

2x ctr alt del

nee 1, (denk ik). Ik heb geen gebruikers optie aan staan en log altijd in met administrator, maar 2x ctrl alt del doet niets daar.

Je kunt je niet aan melden als administrator, indien je doorstart of de XP aanmelding gebruikt, wel als gebruiker met beheerdersrechten.

Ook in de klassieke aanmelding kan het, met het password, opgegeven bij de install.
Ook afmelden in windows en de 2 x ctrl, alt en del intoetsen kom je in de klassieke aanmelding.

probleem nog niet opgelost

:( Hoi mensen,

Als eerst heb ik File Recover geprobeert (http://www.pctools.com/file-recover/?ref=google_fr). Dit prog. werkt perfect als je opzoekt bent naar bestanden die je hebt gewist. Hij vindt alleen niet de bestanden terug waar ik zelf naar opzoek ben, mijn bestanden in mijn administrator. (Je moet het wel kopen)

Het verhaal van dubbel click op ctrl moet ik op mijn systeem met F10. Hier kom ik bij mijn administrator er wordt gevraagd het wachtwoord te veranderen, dit heb ik gedaan, maar nog steeds niks van mijn oude bestanden of administrator.:confused:

Nou, ik gebruik altijd Totalcommander met in de mapopties alles aangevinkt wat betreft verborgen bestanden, systeembestanden, etc, ik kan dus alles zien wat er op de schijf staat en kan door overal de rechten ervan over te nemen, ook overal in, indien ik niets kan vinden, staat het ook niet meer op de harde schijf.

verloren bestanden

ben even een weekje weggeweest dus vandaar de stilte.
Ik kan met Drive Rescue mijn verwijderde Nero back up weer te voorschijn toveren, alleen daarna is het over. Als ik de bestanden wil kopieren naar een andere lokatie loopt alles vast.
Ook heb ik de bestanden(*) teruggevonden in een "temp" map onder administrator, local settings. Alle bestands namen zijn echter veranderd in een $+getal, en slechts enkele kan ik gewoon openen en weer opslaan als, maar lang niet alle en er zit een berg TMP's bestanden tussen. Allemaal gedatererd op de dag dat er iets fout ging.
(*) bestanden die ik van gebruiker wilde veranderen.

Misschien een beetje verwarrend, maar administrator is een gebruiker met alle rechten, en de map "mijn documenten" van administartor heb ik geprobeerd te verplaatsen naar gebruiker X (met alle rechten) wat dus niet gelukt is. Alle submappen ben ik kwijt en de hoofdmap is er nog wel raar genoeg.

De back up is een Nero back up op een FAT externe schijf, welke ik verwijderd had ivm ruimte gebrek op die schijf omdat NERO er steeds een nieuwe back up bij zette (dat heb ik nu inmiddels wel goed geregeld).

Dus. als niemand weet hoe ik de "$+getal" bestanden terug kan halen, wil ik graag weten wat een goed werkend recovery progje is welke ik kan kopen en ook echt goed werkt!
alvast bedankt,
theo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan