administrator probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo...

ik heb al me bestanden op een externe hardeschijf gezet en heb hierna in mij pc een extra interne hardeschijf geplaatst. toen heb ik heel mijn windows 7 opnieuw ingedeeld en herinstaleerd.

maar eenmaal terug in windows krijg ik enkele bestanden van me externe harde schijf niet meer terug op mij pc omdat ik niet genoeg rechten hebt. (vraag toestemming aan administrator om deze wijziging door te voeren) echter in windows 7 ben ik aangemeld als administrator. weet iemand hoe ik nu me bestanden kan terug krijgen?

het volgende heb ik geprobeerd:

* veilige modus lost t niet op
* aangemeld gast account. maar helaas
* nieuwe gebruiker met volle rechten. mogt ook niet baten
* bestanden open/wijzigen lukt niet.
* ik ben de enige gebruiker.
* hardeschjf werkt goed. 7

Done!
zonder resultaat :(

"u bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren."
"u dient door WINDOWS-CKVSGGF\dj eric gemachtigd te worden om wijzigingen aan dit bestand te kunnen aanbrengen."

opnieuw proberen of annuleren.

edit: ik heb gezien dat er gesproken wordt in: gevanceerde beveiligingsinstellingen voor solicitaties je het volgende moet zien:
Zet een vinkje bij Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen en klik op OK.
echter.. zie ik deze tekst niet terug komen op die pagina, en kan dus niks aanvinken.
zit hier dan de fout ergens? hmmm... maar ja wat?

Ik vermoed me harde schijf een ander administrator account heeft dan mijn windows nu heeft. (hardeschijf geeft ook in gebruikers naam: "WINDOWS-CKVSGGF" weer. Ik vermoed hier t probleem zit ergens.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ga daarna met de R-muis in de verkenner op de schijf staan en probeer het dan "take ownership".

Helaas geen Take Ownership :(
komt niet eens iets in voor in het lijstje.
wat me opvalt zijn aantal dingen:

* bestanden hebben een naam in t groen. (deze kan ik niet gebruiken door bovengenoemde fout melding #4, die in t zwart geschreven staan kan ik verplaatsen.
* op tabblad beveiliging (op externe hardeschijf) zie ik 4 namen groepen of gebruikers: echter alle 4 staan in overzicht machtiging voor geverficeerde gebruikers allemaal op toestaan, maar dan in t grijs. (kan ze niet wijzigen) o.a. volledige beheer staat op toestaan. klik ik echter op bewerken, kan ik echter alleen de gebruiker(s) op weigeren zettten, toestaan blijft hoe dan ook op grijs staan.
*veilige modus levert geen verschil.

https://www.schoonepc.nl/windows7/gebruikersaccountbeheer.html

Hier staat vrijwel alle problemen met de rechten en de oplossingen, wel iets naar onderen scrollen.

idd gezien via google... na 10x lezen, lost het nog altijd niks op voor mij. :rolleyes:

Alleen lezen zal weinig helpen..........:)

Maare, het is en blijft een rechtenprobleem, heb je niet in het contextmenu uitvoeren als admin?

Kijk of deze wat kan betekenen, grote groene knop gebruiken en rommel wegklikken, dat tooltje staat dan in het contextmenu na installeren.
http://filehippo.com/download_unlocker/

Unlocker werkt prima, pffff, je zou er gek van worden van dat menneke.

eens! :thumb:
alleen zonder suc6!
ik ben nog eens terug gegaan in veilige modes.
ik vrees dat we windows 7 moeten vergeten en alle software er om heen.
ik denk puur het probleem op de externe hd te bekijken.
hier zit de fout vermoed ik.

ik ben alleen helaas vanacht nog ff beschikbaar om dingen te proberen, en over paar dagen dan weer.
ik hoop echter wel t vanacht opgelost kan worden.
want probeelm is extreem hardnekkig.

b.t.w. alle hulp is welkom, maar bepaalde gebruikers zullen vast een bezoekje krijgen van een mod. :D (die oplossing komt wel) :p

on topic dus..... radeloos :mad:

Helaas geen Take Ownership :(
komt niet eens iets in voor in het lijstje.
wat me opvalt zijn aantal dingen:

* bestanden hebben een naam in t groen. (deze kan ik niet gebruiken door bovengenoemde fout melding #4, die in t zwart geschreven staan kan ik verplaatsen.
* op tabblad beveiliging (op externe hardeschijf) zie ik 4 namen groepen of gebruikers: echter alle 4 staan in overzicht machtiging voor geverficeerde gebruikers allemaal op toestaan, maar dan in t grijs. (kan ze niet wijzigen) o.a. volledige beheer staat op toestaan. klik ik echter op bewerken, kan ik echter alleen de gebruiker(s) op weigeren zettten, toestaan blijft hoe dan ook op grijs staan.
*veilige modus levert geen verschil.
Je moet wel die tool van die site wel installeren...Bekijk bijlage Add_Take_Ownership_to_context_menu.zip
Ik heb hem bij mij net getest... het werkt.
Zip uitpakken en het reg bestand met R-muis of dubbelklikken installeren.....

Volgend keer wel beter de tips lezen.. ;)

Hoi,
Gebruik ultimate-windows-tweaker om je probleem op te lossen
Onder Additional Tweaks>Useful Context Menu for Drives and Folders> vink je de optie: show "Take Ownership" aan en evt. show "Open Command Window Here".
Maak eerst evt. een "Create Checkpoint" aan met het programma als je verder knutselt, ik gebruik het programma al jaren, het bespaart je een hoop werk dat je anders handmatig via het register moet doen.
Doe anders "take ownership" over de gehele externe schijf, dat is wat ikzelf heb gedaan.
De groene bestandsnamen geven aan dat de inhoud versleuteld is. Als je volledig beheer hebt gekregen (take ownership) haal je het vinkje weg bij eigenschappen>geavanceerd>inhoud versleutelen om gegevens te beveiligen.
Of vink de optie in Windows Ultimate Tweaker "Disable Encryption in NTFS-file sytem" aan, in het screenshot is die optie niet aangevinkt maar naderhand heb ik die optie wel aangevinkt.
Mocht het allemaal nog niet werken dan horen we het wel weer (opstarten via activeren interne adminaccount enz.)
Take Ownership.jpgTake OwnershipContextMenu.jpg

Tevens topic opgeschoond!

Laatst bewerkt:
Om welke map gaat het exact?

Tenslotte wil ik deze oplossing toevoegen:
In onderstaand script wordt %windir% gebruikt welke de windows map is.

Download de Windows Server 2003 Resource Kit Tools (werkt ook onder windows 7)

------------------------------------------------------------------------------------------
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@echo off
subinacl /subdirectories %windir% /grant=administrators=f /grant=system=f
@Echo =========================
@Echo Finished.
@Echo =========================
@pause

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:reset.cmd.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → reset.cmdAls administrator uitvoeren

Onderstaande variabelen geven bep. mappen aan:
(%System% - verwijst naar de System map; standaard is dit de C:\Windows\System32 (7/Vista/XP)
%Windir% - verwijst naar de Windows installatie map; standaard is dit de C:\Windows (7/Vista/XP/Me/9x)
%ProgramFiles% - verwijst naar de Program Files map; dit is C:\Program Files
%CommonFiles% - verwijst naar de Common Program Files map; dit is C:\Program Files\Common Files
%Root% - verwijst naar C:\, D:\
%UserProfile% - verwijst naar de actieve gebruikersprofiel map; standaard is dit de C:\Users\{user} & (7/Vista) C:\Documents and Settings\{user} (XP/2K)
%AllUsersProfile% - verwijst naar de profielmap voor alle gebruikers; standaard is dit de C:\Users\All Users (7/Vista) & C:\Documents and Settings\All Users (XP/2K)
%AppData% - verwijst naar de actieve gebruikers Application Data map; standaard is dit de C:\Users\{user}\AppData\Roaming (7/Vista) & C:\Documents and Settings\{user}\Application Data (XP/2K)
%CommonAppData% - verwijst naar de Application Data map voor alle gebruikers; standaard is dit de C:\ProgramData (7/Vista – Opm: deze map is standaard verborgen) C:\Documents and Settings\All Users\Application Data (XP/2K)
%LocalAppData% - verwijst naar de actieve gebruikers Local Application Data map; standaard is dit de C:\Users\{user}\AppData\Local (7/Vista) & C:\Documents and Settings\{user}\Local Settings\Application Data (XP/2K)
%MyDocuments% - verwijst naar de actieve gebruikers Documents map; standaard is dit de C:\Users\{user}\Documents (7/Vista) & C:\Documents and Settings\{user}\My Documents (XP/2K)
%CommonDocuments% - verwijst naar de actieve gebruiker's Documents map; standaard is dit de C:\Users\Public\Documents (7/Vista) & C:\Documents and Settings\All Users\Documents (XP/2K)
%UserTemp% - verwijst naar de actieve gebruikers Temp map; standaard is dit de C:\Users\{user}\AppData\Local\Temp (7/Vista) & C:\Documents and Settings\{user}\Local Settings\Temp (XP/2K)
%WinTemp% - verwijst naar de Windows Temp map;dat is C:\Windows\Temp
%Temp% -verwijst naar %UserTemp% & %WinTemp% maps wanneer de lokatie niet opgegeven is,of %Root%\Temp
%Templates% - verwijst naar de actieve gebruikers Templates map; standaard is dit de C:\Users\{user}\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Templates (7/Vista) & C:\Documents and Settings\{user}\Templates (XP/2K)
%UserStartup% - verwijst naar de actieve gebruiker's Startup map; standaard is dit de C:\Users\{user}\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup (7/Vista) & C:\Documents and Settings\{user}\Start Menu\Programs\Startup (XP/2K)
%AllUsersStartup% - verwijst naar de All User Startup map; standaard is dit de C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup (7/Vista – Opm: deze map is standaard verborgen) & C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup (XP/2K)

Laatst bewerkt:
Je moet wel die tool van die site wel installeren...Bekijk bijlage 260649
Ik heb hem bij mij net getest... het werkt.
Zip uitpakken en het reg bestand met R-muis of dubbelklikken installeren.....

Volgend keer wel beter de tips lezen.. ;)

zoals ik al zei: take ownership kwam niet eens voor in d elijst, ik heb wel degelijk goed uitgevoerd.
ik vermoed dan iets wordt uitgeschakeld ofzo?
weet wel: het betreft hier om een schone installatie

edit: zit net weer te puzzelen, blijkt ineens spontaan wel take ownership tussen te staan.
Ik denk dat ik de pc niet gereboot had gisteren. excuus dus t staat er wel. echter bewerking uitgevoerd, maar toch helaas zonder suc6. :o

Hoi,
Gebruik ultimate-windows-tweaker om je probleem op te lossen

Tevens topic opgeschoond!

helaas geen suc6 en blijft zelfde meldingen aangeven ik geen rechten hebt

Om welke map gaat het exact?

Tenslotte wil ik deze oplossing toevoegen:
In onderstaand script wordt %windir% gebruikt welke de windows map is.

nope werkt niet.
heb het goed uitgevoerd, maar helaas blijft erbij... ik ben niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren..... :mad:

* me hardeschijf lijkt wel te zijn beveiligd. het gaat hier niet om 1 map of bestand, maar om enkele 100e bestanden. ik had iets van 700 gb bestanden eropstaan, een deel kon er wordne af gehaald, maar de overige bestanden niet. (lijkt wel geblokkeerd) Ik moet gemachtigd worden blijft hij maar aangeven als ik iet met die bestanden wilt doen. Dit is echt een vaaaaaaag probleem. :(

* ik ga maandag/dinsdag proberen op andere pc dit probleem ook heeft.
* zou isobuster dit bv kunnen lezen??? (dat progr. leest overigens wel beschadigde cd's)

nog meer oplossingen mogelijk?

Als je dat reg bestand open maakt... zie je precies welke sleutels je zou moeten hebben.
Maak eerst een hertelpunt.
Herbenoem voor het gemak de .reg in .txt dan gaat ie meteen met Notepad open.

Ok. nu Start-run
regedit

zit je in het register.
Zoek nu dat op
Code:
[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas\command]
@="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F /c /l"
"IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F /c /l"
regedit1.JPG
en in mijn plaatje staat het dus in het register...
Bij jou ook?
Neen.... dan is jouw admin account niet goed.
Maak een nieuw admin account aan en probeer de .reg met R-muis weer te mergen.
Je kunt die test met een nieuw admin account so wie so al meteen uitvoeren, maar zo snap je meer van de oorzaak...

plaatje.jpg

bij name zie ik jij deafult hebt en ik standaard....... is dit goed?

Ja.. ik heb een Engelse windows...

Nu de rest van de .reg nalopen of alles erin staat.

Activeer de interne adminaccount eens.
Run de Command Prompt (rechtsklik uitvoeren als....) administrator.

To enable the Windows 7 administrator account:
Typ achter de prompt:
net user administrator /active:yes (Let op de spatie)
Entertoets

To disable the Windows 7 administrator account:
Typ achter de prompt:
net user administrator /active:no (Let op de spatie)
Entertoets
Herstart de pc en log-in op die account.
Kijk of je daar mee verder komt, anders moeten we serieus aan een virus o.i.d. gaan denken.
Heb je op het besturingssysteem verder geen problemen als je b.v. bepaalde beveiligingsinstellingen wilt veranderen (waar normaal adminrechten voor nodig zijn) ?

Activeer de interne adminaccount eens.

Herstart de pc en log-in op die account.
Kijk of je daar mee verder komt, anders moeten we serieus aan een virus o.i.d. gaan denken.
Heb je op het besturingssysteem verder geen problemen als je b.v. bepaalde beveiligingsinstellingen wilt veranderen (waar normaal adminrechten voor nodig zijn) ?

Ook allemaal uitgevoerd, weer zonder suc6!
Ik kan alles doen op mijn pc wat ik maar wil, en heb de volle 100% rechten.
Alles kan ik wijzigen en veranderen.

Reg. bestanden kloppen, en zie nergens fouten.
Er zijn geen virussen of blockers e.d aanwezig. Alles is geheel clean.
Betreft hier zelfs nog om een schone register en installatie van windows 7
het enige probleem blijgt staan: de externe hardeschijf leest de bestanden wel, maar kan niks openen en verplaatsen naar mijn huidige pc.

Ik weet zowat 99% zeker t neit aan me windows ligt, maar de bestanden op de hardeschijf beveiligd erop gekopiert staan.
Hij blijft aangeven: "u dient administrator-machtigingen op te geven om dit bestand te kunnen kopieren"
Hoe geraak ik toch bij de administrator van die bestanden? De naam van dit administrator ben ik zelf namelijk: WINDOWS-CKVGGF\dj eric

ergens moet ik exact bij die gebruikers naam van me hardeschijf komen en daar t probleem oplossen. Lijkt me sterk (maar kan t mis hebben als gevorderde pc gebruiker) t in windows zelf t probleem zit. enkele bestanden zijn erg belangrijk (t is me backup)

Hier staat duidelijk uitgelegd hoe beheerdersrechten werken. Dat geldt uiteraard ook voor harde schijven.

Hier staat duidelijk uitgelegd hoe beheerdersrechten werken. Dat geldt uiteraard ook voor harde schijven.

done!

en dan krijgen we deze melding: "u bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren. Vraag toestemming aan ...... :mad:

Jeetje...... pc is 101% virus en adware vrij, ik heb zelf nogmaals herinstallatie geprobeerd.
hardeschijf werkte voor veel andere bestanden prima. erop >> en eraf. maar een deel wat erop staat staat er voorgoed erop met administrator problemen.
Lijkt me toch sterk dat we daar niet bij kunnen?

Ik zelf weet nu heel zeker t niet aan windows kan liggen, want elke keer zit de fout in de hardeschijf zelf. Windows 7 werkt zeer goed zonder enige account's problemen. ook beveiligings instellingen staan goed.

Is er geen software of omzeiling die deze melding kan uitschakelen? ik wordt hier knetter gek van. :(

teens al super bedankt voor t meedenken, helaas tot nu toe geen suc6/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan