administrator rechten weg? maar wel admin in gebruikersaccount instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Ben in bezit van Windows 7 Ultimate.
alles ging prima, totdat ik een week terug mijn gebruikers account naam wou veranderen.
Het veranderen op zich ging goed, maar daarna lijkt het wel of het systeem mij niet meer als admin ziet.
Ik moet nu heel veel programma's uitvoeren 'als administrator'.
installatie's werken gewoonweg niet als ik ze normaal aanklik. het moet -> rechtermuisknop -> als administrator uitvoeren
UAC instellingen heb ik allemaal al geprobeerd, uitgezet, minimaal, maximaal, gemiddeld etc..
iemand een idee wat er aan de hand is?!

bij gebruikers account instellingen staat btw wel gewoon administrator onder mijn naam.
ook nog even een foto bijgedaan,
gebruikersaccount beheer en een random programma -> rechtermuisknop -> eigenschappen -> beveiliging (geen idee of die twee verschillende account's daar iets met dit prob te maken hebben)

Naamloos.jpg

Hoi,
makkelijkste optie voor dit moment lijkt mij het terugzetten v.e. systeemherstelpunt.
Het is aan te bevelen, voor het doorvoeren van zo'n verandering, eerst een systeemherstelpunt te maken.
Kijk anders eens bij run>control userpasswords2 bij de eigenschappen van je account tot welke groep je behoort, kijk ook onder geavanceerd of je account lid is van de administratorgroep.
N.B. Ik neem aan dat je wel opnieuw opgestart hebt na die verandering?

Laatst bewerkt:
jaa, denk dat dat het probleem misschien wel zou oplossen maar ik heb helaas geen herstelpunt meer van vóór die wijziging.. :(

Ik zou een nieuw gebruikersaccount aanmaken die administrator is en daarna je oude verwijderen. Het lijkt er namelijk op dat er bij het veranderen iets misgegaan is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan