Administrator rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Berichten
677
Hallo Helpers,

Het installeren van een nieuwe origineel spel lukt mij niet, omdat de toegang geweigerd wordt in de map Documenten onder Document en setting /All Users.

-Wanneer ik kijk bij Gebruikers zie ik 2 accounts, nl. Gastaccount (uitgeschakeld) en mijn eigen account als beheerder (ingeschakeld)

-Wanneer de pc opgestart is hoeft geen account aangeklikt te worden, iedereen kan meteen met de pc gaan werken.

-Begin van dit jaar heb ik nog probleemloos een ander origineel spel kunnen installeren

Als ik het goed begrijp is het nodig dat ik toegang moet hebben tot de map Documenten.
Hoe kan ik toegang krijgen in de map Documenten?

ik heb XP Home
 
Start de computer in veilige modus op, hier zie je het verborgen account administrator wel staan. Kijk dus eens of je het wachtwoord kunt weghalen, dan kan je in plaats van je het installatieprogramma normaal opstart rechtermuisknop, uitvoeren als… als kiezen.:thumb:
 
Maarten03 zei:
Start de computer in veilige modus op, hier zie je het verborgen account administrator wel staan. Kijk dus eens of je het wachtwoord kunt weghalen, dan kan je in plaats van je het installatieprogramma normaal opstart rechtermuisknop, uitvoeren als… als kiezen.:thumb:

security technisch lijkt me niet verstandig om het administrator wachtwoord te verwijderen.
probeer doormiddel van linker-shift en dan de rechtermuisknop eens. dan heb je ook uitvoeren als....
 
Hoi,

Ik snap het niet helemaal. Wanneer en waar ga ik met de rechermuisknop aan de gang?

Robin
 
Bij het openen van de installatie van het spel moet je eens dit proberen:
+ Het installatiebestand (waarschijnlijk een *.exe) opzoeken.
+ Rechtermuisknop erop
+ Uitvoeren als...
+ Deze gebruiker
+ Gebruikersnaam: Administrator
+ Wachtwoord invullen ( je heb deze gekozen bij de installatie van Windows XP)

Succes:thumb:
 
Maarten03 zei:
Start de computer in veilige modus op, hier zie je het verborgen account administrator wel staan. Kijk dus eens of je het wachtwoord kunt weghalen, dan kan je in plaats van je het installatieprogramma normaal opstart rechtermuisknop, uitvoeren als… als kiezen.:thumb:
Correct me if i'm wrong, maar volgens mij is het een vereiste dat een account over een wachtwoord beschikt om in aanmerking te komen voor "uitvoeren als". :)
 
Nee, het kan zijn dat je bij uitvoeren als geen administrator wachtwoord hoeft in te typen.
 
Het probleem is opgelost. Kon via Veilige modus in de Documenten het vinkje plaatsen voor volledig beheer.

dank allen

groet,

Robin

:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan