Administrator rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

THWIT

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
420
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een updater gemaakt voor mijn programmaatje. Als mijn programma ontdekt dat er een update beschikbaar is, download het de updater en zorgt dat deze wordt gestart als het programma zelf wordt afgesloten. Zo kan de updater goed zijn werk doen.

Ik stuit echter op een probleem: Bij het opstarten van de updater blijkt ineens dat de updater administrator rechten nodig heeft. Deze rechten heeft het nog niet nodig als het gewoon op mijn PC staat, maar zodra het wordt gedownload heeft het die rechten ineens wel nodig.

De download wordt al in de temp map neergezet, maar desondanks moeten de rechten gegeven blijven worden: Ook opvallend; als je het bestand zelf download van internet (http://ge.tt/73dogRP/v/0?c) moet je ook de admin rechten geven. Weet iemand wanneer windows voor een programma de verplichting instelt om admin-rechten te moeten geven? En hoe ik dus kan voorkomen dat deze rechten nodig zijn?

NB. Je mag het bestand downloaden en proberen, maar je krijgt na het opstarten een foutmelding, dit is normaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan