Administrator rights Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Berichten
2.349
Ik heb vandeweek Windows Vista Ultimate geinstalleerd. Nu had iemand mij iets in een zip bestandje gestuurd. Bij het uitpakken hiervan kreeg ik een melding dat ik niet gemachtigd was hiervoor dat ik dit met een administrator account moet doen.

Maar als ik kijk in configuratiescherm bij gebruikers dan zie ik wel dat mijn gebruiker administator rechten heeft.

In XP kon je opstarten in veilige modus en zo als gebruiker administrator inloggen. Maar als ik dit in Vista probeer zie ik alleen mn gewone account staan.

Hoe kan ik in Vista inloggen als administrator zodat ik dat soort dingen wel kan? Sommige dingen lukt wel via rechtermuisknop en dan uitvoeren als administrator, maar sommige dingen lukt dan ook niet.
 
Je kunt als beheerder, alle rechten van alles overnemen, gewoon eigenaar worden.
 
Beveiliging, geavanceerd, eigenaar.

Overigens kun je vaak ook bij bewerken toevoegen, geavanceerd, nu zoeken, een gebruiker, meestal jezelf of iedereen, invoegen, en daar ook weer de rechten waarvan je wilt aanvinken.

Speel er maar eens mee, ondek je vanzelf hoe het werkt.
 
Beveiliging, bedoel je daar beveiligingscentrum mee? Daar zie ik namelijk niks van geavanceerd ofzo staan
 
Rechtermuisklik op het bestand, of bij beveiliging, of eigenschappen en dan beveiliging, dient wel in mapopties eenvoudig delen uitgevinkt te staan.
 
Oke hier zie ik staan:

Administrators (Robbert\Administrators)
Robbert Dieperink (Robbert\Robbert Dieperink)

Is dat nou mn gewone account en mn administrator account? En hoe switch ik daartussen?
 
Het begint me duidelijk te worden. Maar als ik het goed begrijp kun je dus elke keer als je zo'n bestandje hebt moeilijk gaan zitten doen om eerst de eigenaar van dat bestandje in te stellen?
 
Als je een keer de schijf of map pakt, kun je de machtigingen overnemen, in de onderliggende mappen en bestanden.

Daarom zei ik ook, speel er eens mee, het is lastig uitleggen, via een forum.
 
Ik heb nu mn C schijf aangeklikt en daar de Administrator als eigenaar opgegeven, dat is toch goed?

Vista is wat dat betreft behoorlijk anders dan voorgaande versies, een hoop leerwerk eraan haha
 
Laatst bewerkt:
wat je evt ook kunt doen is gebruikersaccountbeheer uitschakelen ben je ook gelijk van die vervelende waarschuwingen af zoals toestaan ,blokkeren.
 
wat je evt ook kunt doen is gebruikersaccountbeheer uitschakelen ben je ook gelijk van die vervelende waarschuwingen af zoals toestaan ,blokkeren.

Dit had ik al gedaan volgens mij. Hoop nu dat ik van al het gezeur afben en dat ik nu gewoon alles kan doen wat ik wil
 
Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Nu ben ik met de rechten gaan spelen zoals hierboven staan. Alleen nu heb ik het probleem dat ikzelf geen toegang meer heb tot de C schijf.
Enige hulp a.u.b.?
 
Welkom,

Uit de voorwaarden waarmee je tijdens het registreren akkoord bent gegaan:

'Breek niet in' in andermans vraag, heb je een soortgelijk probleem, stel zelf een nieuwe vraag.

Graag een eigen vraag openen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan