Administrator wachtwoord vergeten, kom xp instalatie niet meer in.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Pc ergens kortsluiting gehad denk ik, kon beide installaties niet meer op. Dacht doe een windows repair misschien dat dat helpt (zal eerste keer niet zijn). Deze keer alleen wilde die mijn "administrators wachtwoord" maar niks van wat ik dacht dat het kon zijn was hem. Dus geen windows repair. Eerste keer normaliter als die "repair" als optie aangeeft moet je hem overslaan omdat je hem later weer als optie krijgt en die moet je dan kiezen (vraag mij ook niet waarom), maar als ik dat nu deed kwam die bij de optie uit: "bestaande installatie verwijderen" of zoiets, heb dat nog maar niet gedaan. Andere Windows installatie waar ik toch niks mee deed nu een schone installatie overheen gedaan. Maar moet als het even kan mijn andere gerepareerd krijgen. Of iemand een idee heeft hoe, of hoe ik misschien mijn administrators wachtwoord kan achterhalen, al lijkt me dat redelijk onmogelijk, gezien ik de installatie niet eens op kom, maar misschien is er een kundig persoon die een oplossing weet. Hoe dan ook, bedankt voor het lezen van de héle mik mak.

Laatst bewerkt:
Kom je nog in windows op je eigen account zo ja doe deze stappen eens:

Start>uitvoeren(run..)>cmd intikken>typ in cmd net user Administrator * (met spaties)>vervolgens vraagt die typ een nieuw wachtwoord voor deze gebruiker:(let wel op , want je ziet geen ****tjes> vervolgens vraagt het nog een keer ter bevestiging> laaste geeft die weer Deze opdracht is gelukt.

Succes ik hoor wel als je nog problemen hebt mocht dit niet werken dan kan het via: Start>uitvoeren(run...)>typ in: control userpasswords2> klik de gebruiker aan> kies:wachtwoord opnieuw instellen.

Succes nogmaals

P.s. Deze stappen uitvoeren in windows zelf

Laatst bewerkt:
Kom je nog in windows op je eigen account zo ja doe deze stappen eens:

Start>uitvoeren(run..)>cmd intikken>typ in cmd net user Administrator * (met spaties)>vervolgens vraagt die typ een nieuw wachtwoord voor deze gebruiker:(let wel op , want je ziet geen ****tjes> vervolgens vraagt het nog een keer ter bevestiging> laaste geeft die weer Deze opdracht is gelukt.

Succes ik hoor wel als je nog problemen hebt mocht dit niet werken dan kan het via: Start>uitvoeren(run...)>typ in: control userpasswords2> klik de gebruiker aan> kies:wachtwoord opnieuw instellen.

Succes nogmaals

P.s. Deze stappen uitvoeren in windows zelf
Nee, kom eigen account niet meer op.

.... dus de optie van @Nicj56 gaat niet werken.
Blijft die van @Dorado of mij.

Het komt er kortweg op neer dat er wordt opgestart vanaf een cd of usb, waarna via de aangegeven procedure een aantal stappen wordt doorlopen om het wachtwoord ongedaan te maken (of zo je wilt te wijzigen).
Dat laatste kan later - als je weer in Windows kunt - ook nog, dus ik raad het eerste aan.
Die stappen vragen om wat meer 'moeite' ..... maar toch: gewoon maar DOEN en niet je vraag herhalen .... :confused:

.... dus de optie van @Nicj56 gaat niet werken.
Blijft die van @Dorado of mij.

Het komt er kortweg op neer dat er wordt opgestart vanaf een cd of usb, waarna via de aangegeven procedure een aantal stappen wordt doorlopen om het wachtwoord ongedaan te maken (of zo je wilt te wijzigen).
Dat laatste kan later - als je weer in Windows kunt - ook nog, dus ik raad het eerste aan.
Die stappen vragen om wat meer 'moeite' ..... maar toch: gewoon maar DOEN en niet je vraag herhalen .... :confused:
Oké.

Krijg de image niet op een cd gebrand, meerdere al geprobeerd zoals alcohol 120% en image burn (nero is de laatste die ik nu nog probeer, moest deze xp installatie daarvoor upgraden en upgrade naar service pack 3 deed moeilijk met language van de windows die ik dan weer heb). Suggesties nog?

Een tijd later....... Gelukt om hem op een floppy te zetten maar loop tegen een probleem aan tijdens het proces, namelijk dat die helemaal geen Windows installatie herkent. Heb een nieuwe installatie gedaan, ga daar op verder. Bedankt voor het helpen.

Laatst bewerkt:
Na een zaterdag er wat mee aan het om prutsen was het enige gratis programma dat werkte "ophcrack" (ook een versie gehad die het niet deed, maar weet versie nummers niet meer, 1 van de 2 deed het in ieder geval). Bleek dat ik geen password in had gevoerd (ik dacht ook al). Dus de installatie is gewoon naar de maan neem ik maar aan. Zijn ook programma's die wachtwoorden gewoon omzeilen geloof ik, maar daar zal ik ook wel niks aan hebben. Maar voor wie er maar wat aan heeft "ophcrak" werkte bij mij (programma gebruikte automatisch imageburn om het boeltje meteen op een cd te branden, misschien handig te weten).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan