administrator wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Barry

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2002
Hallo,

Ik probeer zojuist mijn eigen pc op te starten (ik zit nu achter die van mijn vriendin), kan gewoon mijn eigen profiel aanklikken maar daarna blijft het scherm zwart. Geen windows XP....met Ctrl-Alt-Delete naar taakbeheer (dat lukt) maar weet niet wat te doen om windows normaal te laten beginnen (kan wel allerlei taken starten maar weet niet welke). Opnieuw opstarten maar met de windows cd erin ..........de installatie vraagt of ik windows wil repareren. Ja dat wil ik wel......als ik dit aangeef vraagt XP opeens naar het wachtwoord van de administrator. Ik heb geen idee.....ik ben de enige op die pc en heb geen wachtwoord.

Weet iemand wat ik moet.....ben erg bang dat ik alles kwijt ben (nee toch?!?!?!)

Alvast bedankt
Eric

Heb je al gewoon enter gegeven als ie vraagt naar het wachtwoord? Anders kan je nog is proberen om Admin of Administrator in te geven. Systeem herstel is misschien ook nog optie

Je bent niet zomaar alles kwijt, als je nu maar voorzicht bent.

Geplaatst door Eric_Barry
als ik dit aangeef vraagt XP opeens naar het wachtwoord van de administrator. Ik heb geen idee.....ik ben de enige op die pc en heb geen wachtwoord.

Is het dan niet logisch dat je gewoon op enter kan drukken als er geen wachtwoord op zit??:rolleyes:

Geplaatst door harmen__666
Heb je al gewoon enter gegeven als ie vraagt naar het wachtwoord? Anders kan je nog is proberen om Admin of Administrator in te geven. Systeem herstel is misschien ook nog optie

Je bent niet zomaar alles kwijt, als je nu maar voorzicht bent.

Damn, ben ik te laat...:o

Als ik niks invul bij administrator kom ik in een dos-omgeving. C:windows

Wat moet ik nu doen of hoe kom ik bij systeemherstel?

Uit het feit dat je in C:\Windows komt blijkt dat het admin wachtwoord niet nodig is.

In C:\Windows zeg je: cd repair [enter]

Vervolgens zeg je:
copy system c:\windows\system32\system [enter]

of

copy system c:\windows\system32\config [enter]

In het laatste geval moet, als de repair lukt en je komt weer in Windows de hardware opnieuw worden geconfigureerd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan