Administrator wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

wajang

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Ik heb hier een PC staan die beschadigd is. Met behulp van de XP-cdrom wil ik een hersteloptie (R) uitvoeren.
Na het kiezen van een partitie (1) krijg ik de vraag om een Administrator Wachtwoord in te vullen. Na een Enter gebeurd er niets, alleen de prompt komt tevoorschijn.
Weet er iemand een truc om dit wachtwoord te omzeilen. Op dit forum meerdere vragen gezien hierover maar geen duidelijk antwoord gevonden.

Dat is toch ook de bedoeling van de herstelconsole, die ms-dos prompt?

Laatst bewerkt:
Megabit bedoelt ;) : het verschijnen van de prompt betekent dat je met succes het wachtwoord omzeilt hebt. Nu moet je bij de prompt invoeren wat je wenst te doen. Maar weet je wel wat je moet / kunt doen?
Bijvoorbeeld: cd repair [enter]
En dan: copy system c:\windows\system32\config

of copy system c:\windows\system32\system

Maar of het helpt....?

Laatst bewerkt:
Ik snap wat jullie bedoelen, maar normaal hoort dit automatisch te gaan.
Ook weet ik niet wat ik allemaal in moet typen aan commando's.

Nee hoor, dat gaat niet 'automatisch'.

Die herstelopdrachten staan in mijn vorige bericht!

Pc bleek toch propvol te staan met virussen en andere troep. De hele handel maar geformatteerd en Xp met SP2 erop gezet. Tevens een goeie viruskiller.
Optie R niet meer gebruikt.

Ok ik weet dat ik nu een oud opgelost bericht kick maar toch wil ik een fout die veel mensen maken even ophelderen.

Windows XP heeft 2 repareer mogelijkheden:
1. Via de manier die in de vorige berichten staat. Je kiest dan repair de eerste keer dat je dat kunt, je moet dan alles zelf doen in de dosprompt (dit is dus ook voor niet windows problemen)

2. Een automatische reparatie van windows. Als je de install cd erin hebt gedaan kies je niet voor repair maar install. Hij vind een geinstalleerde windows en komt dan met de vraag of je windows wilt repareren/herstellen.

Dus het kan wel automatisch.

De groeten,
Mark

Volgens mij zet die dan een WindowsXp installatie naast de bestaande.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan