administrator wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzmenz

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2003
Ik had een pc met windows 2000 professional die ik heb weggegeven aan iemand anders. Ik heb, toen de pc in mijn bezit kwam, iemand anders de boel laten installeren, dus ik weet niet hoe ik de administrator moet wijzigen. Ik heb wel bij gebruikers mijn naam in die van de nieuwe eigenaar veranderd en die naam aangewezen als hoofdgebruiker, maar dat blijkt niet voldoende. Wat moet er nog meer gebeuren??

groetjes
Renske

Vraag is al eens keer geweest kijk eens naar het volgende,

Home > Helpmij.nl Forum > Besturingssystemen > Windows 2000 > Foutmeldingen W2K > Gebruikers account weg??

weet niet of het verder loopt maar geen bericht is goed bericht denk ,ik

Als je het wachtwoord weet voor de administrator ( misschien wel niet ingegeven ) , kun je hiermee inloggen, zoniet zul je het password moeten achterhalen, of bij degene die hem heeft geinstalleerd of dat ntpassword kraak progje, wel te vinden op internet.

er is geen password ingegeven, dus dat inloggen moet geen probleem zijn, maar wat daarná..?

(Bij dat andere bericht is het probleem al bij het inloggen, dat is bij mij niet het geval)

renzmenz zei:
er is geen password ingegeven, dus dat inloggen moet geen probleem zijn, maar wat daarná..?

(Bij dat andere bericht is het probleem al bij het inloggen, dat is bij mij niet het geval)

Je kunt dan toch inloggen als administrator? dan kun alles aanpassen wat je wilt, maar ik weet niet wat je nu prcies wilt.:o

nou, ik heb dus geprobeerd een en ander aan administrators te wijzigen, maar nu is gebleken dat dat niet goed genoeg was, omdat de nieuwe eigenaar bijvoorbeeld geen programma's kan installeren omdat deze geen toestemming daarvoor krijgt.. dus ik zie iets over het hoofd...
:rolleyes:

renzmenz zei:
ik deed via config scherm>gebruikers, is dat goed?

Als administrator kun je nieuwe gebruikers aanmaken ( of een bestaane aanpassen ) met dezelfde rechten als de administator, je moet hem ook administrator rechten geven, dan kun je als hoofdgebruiker ( degene waarmee je je aanmeld ) alles installeren.

Nou het is niet helemaal waar, ondanks dat je iemand/gebruiker administratie rechten geeft kan het wel eens voorkomen dat specifieke programma's zich dan niet goed laten installeren.
Had eens een keer bij het aanmaken van ERD boot image dat de booting niet werkte en toen ik deze onder administrator deed maken het wel werkte.
ook een keer met een Norton utiltie , Later deze zelfde handeling op een nieuwe installatie gedaan en als hoofgebruiker(enige) geen problemen ermee gehad.
Dit is meer een note om niet zomaar voorbij te gaan in administrator en een gebruiker met administrator rechten.
Het blijft natuurlijk nog steeds wel Windows™

okee. En hoe verander ik dan de hoofdgebruiker? Het is nu namelijk ook nog eens zo dat ik de map met mijn naam (renske) in documents and settings niet van naam kan veranderen.. dus kennelijk ben IK nog hoofdgebruiker.. en niet de nieuwe eigenaar..

renzmenz zei:
okee. En hoe verander ik dan de hoofdgebruiker? Het is nu namelijk ook nog eens zo dat ik de map met mijn naam (renske) in documents and settings niet van naam kan veranderen.. dus kennelijk ben IK nog hoofdgebruiker.. en niet de nieuwe eigenaar..

Ik snap nog steeds niet wat je wilt:confused: , je kunt als administrator erin, dan kun je alle verdere gebruikers wissen en nieuwe gebruikers aanmaken, en als administrator ben je ook de eigenaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan