administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Geacht forum,

Als ik bepaalde software van internet wil dowloaden, komt het een enkele keer voor dat het het installeren daarvan wordt geweigerd. Ik krijg dan de melding dat ik geen administrator ben en derhalve niet bevoegd ben om een bepaald programma te installeren.

Ik gebruik XP pro en ben niet opgenomen in een netwerk.

Kunt u mij helpen een en ander op te lossen?

met vriendelijke groet,

Jac

XP Pro.....ik weet niet hoe je nu inlogd op xp maar zorg dat je als administrator inlogd.
Dit kan via de F8 manier...dus tijdens opstarten op f8 drukken en dan even lezen wat er precies staat.
Of als je met een naam inlogd dan kun je voordat je een eventueel wachtwoord ingeeft op ctrl-alt-del-del drukken. ja twee keer del dan de naam administrator ingeven en het wachtwoord openlaten, gewoon op ok drukken.
Dan ga je naar het configuratiescherm en daar zoek je het icoon gebruikers.
Daar klik je op en zoek dan jou inlognaam op en ga daar de rechten aanpassen.

Dit heeft te maken met de rechten welke zijn ingesteld op uw pc. Blijkbaar werkt u met een account met beperkte rechten, waardoor u niet zomaar software kunt installeren. Op zich is dit een goed mechanisme om uw systeem enigszins veilig te houden, maar helaas, daarmee installeert u de software nog niet.

U heeft twee mogelijkheden. De eerste is om, zoals puppie al zegt, in te loggen in uw systeem als administrator en onder dat account de software te installeren. De tweede optie is om gebruik te maken van de RUNAS service. Dit wil zeggen dat u het programma installeert door de shift knop in te houden, en er tegelijk met de rechter muisknop op te klikken. Dan ziet u de optie "run program as..." Vervolgens voert u daar het administrator account en het bijbehorende wachtwoord in.

Geacht forum,

Dank voor uw snelle reactie!

Ik heb bij het opstarten onder F8 de de mogelijkheden bekeken, maar vond het door u opgegeven item niet.

Ter informatie: De pc start nu automatisch op zonder dat ik iets in hoef te vullen.

met vriendelijke groet,

Jac

Ga naar start>uitvoeren> type hier letterlijk control userpasswords2 in. Je krijgt nu een schermpje waar je een vinkje neer kunt zetten bij "Gebruikers moeten een gebruikersnaam of wachtwoord opgeven om deze computer te mogen gebruiken". zet het vinkje neer en klik op "Toepassen".

Als je dan de pc opnieuw opstart kun je wel als Administrator inloggen op de manier die Puppie aangaf:
als je met een naam inlogd dan kun je voordat je een eventueel wachtwoord ingeeft op ctrl-alt-del-del drukken. ja twee keer del dan de naam administrator ingeven en het wachtwoord openlaten, gewoon op ok drukken.
Dan ga je naar het configuratiescherm en daar zoek je het icoon gebruikers.
Daar klik je op en zoek dan jou inlognaam op en ga daar de rechten aanpassen.

Geachte leden van het forum.

De door u aanbevolen suggesties zijn fortuinlijk geweest.

De software die ik graag op de pc wilde hebben is nu zonder problemen gedownload.

Dank u wel!

met vriendelijke groeten,

Jac Art

Dan wensen wij u veel pezier met de software en tot de volgende vraag.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan