Administratorrechten

• Onderwerp starter Onderwerp starter tverm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tverm

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2004
Als enigste gebruiker van de pc (Windows XP) zie ik in het gebruikersprofiel dat ik computereigenaar ben.
Toch heb ik geen toegang tot sommige registersleutels, zodat ik waarschijnlijk toch geen administratorrechten heb.
Tijdens setup van office 2003 krijg ik de foutmelding 1402 (HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\Migration.dll) kan niet geopend worden.
Via regedit wordt voor mij deze sleutel inderdaad geblokkeerd en zie ik dat niemand hiertoe de rechten heeft.
Hoe is dit te verhelpen?

Kun je via veilige modus inloggen?
Dan heb je de mogelijkheid om je rechten om te zetten in administrator.

Log eens in als de gebruiker administrator. Lijkt er op dat je ACL op die key niet meer oke is.

Ik heb in veilige modus als administrator ingelogd maar het probleem blijft hetzelfde.
Als ik via regedit op de betrffende sleutel ga staan, krijg ik de mededeling: Kan Migration DLLs niet openen; er is een fout opgetreden bij het openen van de sleutel.
Via Bewerken\Machtigingen heb ik geprobeerd de instellingen te wijzigen.
Na de mededeling: U bent niet gemachtigd om de huidige machtigingsinstellingen voor Migration DLLs te bekijken, maar U kunt wel de wijzigingen in de machtigingen aanbrengen, heb ik de naam Administrator met volledig beheer in gegeven. Na OK komt de tekst: kan wijzigingen van de machtiging op Migration DLLs niet opslaan.
P.s. Het programma RegDACL schijnt de rechten van één of meerdere registersleutels te kunnen zetten.
Kent iemand dit programma en die mij zou kunnen vertellen hoe hiermee om te gaan?

Het probleem is opgelost: de machtigingen van de bovenliggende sleutels moesten nog ingesteld worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan