Administrators en gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Berichten
340
Sinds kort gebruik ik Windows 7 Enterprise en probeer het systeem te begrijpen.

Ik stuit op een vraag.
Open ik "Eigenschappen" bij schijf C zie ik onder de tabblad "Beveiliging" bij de namen van "Groepen en gebruikers" drie namen staan:
1 SYSTEM,
2 Administrator ( PC-naam),
3 gebruiker (PC-naam)
Deze drie gebruikers hebben hun eigen machtiging (Dit is duidelijk)

Er zijn mappen die nog een extra gebruiker hebben:
4 Onbekende account (S-1-5-21-428981411941930661224-2593597412-10010)
Wat is dat voor een account en wat gebeurd er als ik deze verwijderd?
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt op de rechten van de vorige accounts uit een vorige windows versie.
Dit ontstaat als je upgrade naar een windows versie.
 
Wat gebeurd er als deze account wordt verwijderd? Is dit eventueel weer te herstellen?
Is dit standaard na het installeren van W7?
Heeft het niet te maken met het slotje dat op de map zit, het zijn toch alleen de mappen de onder de hoofdmap zitten?
Bijv. De mappen van een nieuwe bibliotheek. De mappen die daarinkomen hebben die onbekende account.
 
Dat account is al weg, alleen de rechten daarvan bestaan nog. Als je die verwijdeerd, en je laat tenminste je eigen account-rechten bestaan (admin rechten) dan kun je altijd bij de files.
 
Bij de poging de account te verwijderen komt de volgende melding:

U kunt Onbekend account (S-1-5-21-.....) niet verwijderen omdat dit object zijn machtigingen van het bovenliggende object overneemt.
Om Onbekent account (S-1-5-21-.....) te verwijderen, dient u te voorkomen dat dit object machtigingen van bovenaf krijgt.
Schakel de optie voor het doorgeven van de machtigingen uit en probeer Onbekende account (S-1-5-21-.....) vervolgens weer te verwijderen


Voor de duidelijkheid, deze melding houdt dus in dat het bovenliggende object het overneemt, dit is dus - Mijn naam ( PC-naam\mijn naam) hier heb ik geen moeite mee, maar dat voorkomen en doorgeven wat wordt daar dan mee bedoelt.

- SYSTEM,
- Mijn naam ( PC-naam\mijn naam),
- Onbekende account (S-1-5-21-......)
- Admistrator (PC-naam\Administrators)
 
Misschien dat een ander wel een passned antwoord kan geven?
gr. Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan