Administrators machtigingen opgeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

vtveen

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2012
Na problemen met malware op mijn nieuwe PC (dat lijkt opgelost), kan ik op de C-schijf geen programma meer verwijderen/wijzigen.
Loopt steeds vast op een pop-up venster met "administrators machtigingen opgeven".

Ik kan nergens iets daarover vinden; cq wat moet ik doen (ik begin redelijk wanhopig te worden) ??

"vaak dien je als gebruiker progjes te installeren via de uac."

hoe, wat, waar ....??

(die Google link levert voor mij niet het antwoord)

Ik probeer een bestand van mijn C-schijf te verwijderen:
- rechtermuis klik en dan "Verwijderen"
- verschijnt venster: "U moet administrator machtigingen opgeven om deze map te kunnen verwijderen"
- klik op "doorgaan"
- dan komt er een venster: "U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren. U dient door Administrators gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen"
- klik op "Opnieuw proberen", maar dan gebeurt er niets.

Heb eea uitgevoerd.

Alleen bij stap 3 was niet TrustedInstaller de eigenaar, maar al Administrators (gebruiker2 - PC\Administrators). waarschijnlijk heb ik datr vanmiddag al een keer veranderd.

Ik zie daarna inderdaad dat er een heleboel bestanden worden 'gewijzigd', maar bij het opnieuw opstarten van de PC en een nieuwe pogign een bestand van de C-schijf te verwijderen, krijg ik toch weer dezelfde pop-up vensters met "U moet administrator machtigingen opgeven om deze map te kunnen verwijderen" en "U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren. U dient door Administrators gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen"

Ik word er moedeloos en hopeloos van inmiddels.

Welke map of bestand is het? een windows map?

Alleen van de map kan ook, wel alles wat eronder zit ook.

De Map die ik probeer te verwijderen is 'Avenger', daarin zitten een aantal lege mappen na het opruimen van de Malware.
Hetzelfde probleem doet zich ook voor als ik een Programma wil verwijderen, bijv. CCleaner of Malware.
Alle programma Mappen hebben bij een rechter muisklik een blauw-geel schildje voor de opties Verwijderen en Naam wijzigen

Wellicht is de malware niet goed opgeruimd, met welk programma heb je die opgeruimd?

- MalwareBytes
- Hijackthis
- ComboFix
- daarna geprobeerd Combofix en Qoobox te verwijderen, lukte niet helemal, ook niet met Removal Tool (liep 'vast' op Avast). daarna nog geprobeerd met The Avenger
- logfile zegt wel dat alles is verwijderd. klopt ook wel want ik houd een drietal 'lege' mappen over die ik niet weg krijg

Als in veilige modus geprobeerd het te verwijderen?

Ja, ook veilige modus geeft dezelfde 'resultaten'.

Behalve 'Avenger', kan ik inmiddels wel andere programma's van de C-schijf verwijderen.
Ik moet dan bij een tweede venster op 'Doorgaan' (button ook weer 'beveiligd' met zo'n geel-blauw schildje) klikken en dan wordt het onderliggende programma van de schijf verwijderd.

Ik heb zelf (een beetje) het idee dat het iets met 'beveiliging cq accountbeheer' te maken heeft. Vooral door die geel-blauwe schildjes die ik nu te pas en te onpas zie. Vind het ook vreemd dat ik bij de Kernnet-oplossing (zie bericht #4) bij punt 3 tegenkwam:
"Stap 3. U ziet dat TrustedInstaller de eigenaar is van de C-schijf. Verder ziet u de sectie Eigenaar wijzigen in, alwaar de andere gebruikeraccounts van deze Vista-pc worden getoond. Klik op de knop Bewerken om aan te geven dat C: een nieuwe eigenaar gaat krijgen, te weten de groep Administrators."
De nieuwe eigenaar wordt dus de groep Administrators en niet ik zelf 'Jaap van 't Veen (gebruiker2\gebruikers), toch het enige account dat op m'n PC voorkomt.

Ik zou het bijzonder plezierig vinden als iemand een adequate oplossing weet !!

ps: inmiddels nog een keer MalwareBytes gedraaid en dat vermeldt geen problemen.

Met "toevoegen" kun je jezelf opzoeken en die alle rechten geven, let wel op wat je onderaan aan kunt vinken, dat kan zowel bij beveiliging alswel bij de geavanceerde opties daarin.

Ik heb nu de laatste restanten van Avenger kunnen verwijderen door 'diep' in het venster als eigenaar op te voeren "Iedereen".

Heb ook begrepen na navragen bij een lokale PC-zaak, dat de blauw-gele schildjes 'normaal' zijn binnen Windows 7 en gelden als een extra beveiliging voor ongewilde wijzigingen in de programma's (en bestanden). Klopt dat ??

Wat mij betreft (voorlopig) opgelost.

Laatst bewerkt:
Ja dat van die schildjes dat klopt, als je denkt dat het opgelost is mag je dat zelf aangeven.
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan