Ja, ook veilige modus geeft dezelfde 'resultaten'.
Behalve 'Avenger', kan ik inmiddels wel andere programma's van de C-schijf verwijderen.
Ik moet dan bij een tweede venster op 'Doorgaan' (button ook weer 'beveiligd' met zo'n geel-blauw schildje) klikken en dan wordt het onderliggende programma van de schijf verwijderd.
Ik heb zelf (een beetje) het idee dat het iets met 'beveiliging cq accountbeheer' te maken heeft. Vooral door die geel-blauwe schildjes die ik nu te pas en te onpas zie. Vind het ook vreemd dat ik bij de Kernnet-oplossing (zie bericht #4) bij punt 3 tegenkwam:
"Stap 3. U ziet dat TrustedInstaller de eigenaar is van de C-schijf. Verder ziet u de sectie Eigenaar wijzigen in, alwaar de andere gebruikeraccounts van deze Vista-pc worden getoond. Klik op de knop Bewerken om aan te geven dat C: een nieuwe eigenaar gaat krijgen, te weten de groep Administrators."
De nieuwe eigenaar wordt dus de groep Administrators en niet ik zelf 'Jaap van 't Veen (gebruiker2\gebruikers), toch het enige account dat op m'n PC voorkomt.
Ik zou het bijzonder plezierig vinden als iemand een adequate oplossing weet !!
ps: inmiddels nog een keer MalwareBytes gedraaid en dat vermeldt geen problemen.