Administrators wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesheersping

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
beste forumleden,
het komt wel eens voor dat ik mijn besturings systeem moet repareren met de herstel c-d rom van Windows XP home uit 2007 . Zo ook nu krijg ik na het opstarten een foutmelding die luidt"windows \config\system is beschadigd of kon niet gevonden worden.

Met de herstel cd rom probeer ik dan het systeem te repareren maar dan wordt er een wachtwoord gevraagd welke ik na aankoop van de computer NOOIT heb ingevoerd. Dus daar kom ik niet mee verder.

Ik kan dan alleen het hele besturings systeem opnieuw er opzetten na de oude geformatteeerd te hebben. Dan volgt er nog een heleboel werk.
Is er geen mogelijkheid om het administrators wachtwoord te omzeilen??? en dan te repareren?

Graag jullie expertise.

groet kees.H

vaak is dit een standaard wachtwoord

0000
000000
administrator
admin

iets in die vorm :)

des noods even contact met je pc leverancier opnemen :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Met Hirens boot disk (freeware) kan je het wachtwoord eraf halen.. is 2 minuutjes werk.

Zo een paar mogelijkheden:
1. Kopieer (bijv. via opstarten van een Hirens Boot-CD en dan kiezen voor "Mini Windows XP" of na opstarten met een een ubuntu live-cd) het bestand system vanaf de map c:\windows\repair naar c:\windows\system32\config
Ik ga er wel vanuit dat er geen dramatische hardwareveranderingen hebben plaatsgevonden sinds de er sinds de installatie van Windows (of de laatste keer een Service Pack op geïnstalleerd is) in de hardware niets of niet veel gewijzigd is.
2. M.b.t. recovery: Geen idee wat voor pc/laptop je hebt, maar als het over Acer laptops/pc's gaat kan je kijken of de volgende informatie bij jou bruikbaar is:
Bekijk/open de verborgen partitie PQSERVICE, en kijk of je het bestand aimdrs.dat kunt vinden. Die openen met Kladblok of een ander hulpmiddel om het recovery wachtwoord te achterhalen dat gevraagd wordt als bij het opstarten van de pc die recovery-optie gekozen wordt in de BIOS.

Succes,

Tijs.

Of, wanneer het om de herstel-console in XP gaat, is er helemaal geen password en is een simpele [enter] voldoende...

Beste forum leden ,
Jullie hebben me denk ik vodoende ideeen aan de hand gedaan waar ik mee aan de slag kan gaan.

Ik dank jullie voor het mee denken en het aandragen van oplossingen .

Groet en hartelijk dank
kees.h

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan