ado query op sql server laten draaien en resultaat in lokale access tabel plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
ik heb ee sql database waar ik een ado recordset ophaal. vervolgens wil ik deze in een tijdelijke lokale tabel plaatsen. eigenijk wil ik hem weergeven in een formulier maar heb begrepen dat dat niet mogelijk is in access 2010. het voordeel van een tabel is dat je hem vervolgens redelijk makkelijk aan kan passen met formulier akties.

het gaat hier om een nieuwe access database dus alles kan nog gezet worden. hoe kan ik dit het beste doen

de sql string

Code:
SELECT     tblMeasurement.MeaSoNumber1, tblMeasurement.MeaStarttime1, tblMeasurement.MeaDuration, tblEmployee.EmpEmployeeName,pltblWorkSpace.WorWorkSpace,  tblMeasurement.MeaStatus, tblMeasurement.MeaAction FROM tblEmployee RIGHT OUTER JOIN tblMeasurement LEFT OUTER JOIN pltblWorkSpace ON tblMeasurement.MeaWorkSpaceID1 = pltblWorkSpace.WorID ON tblEmployee.EmpID = tblMeasurement.MeaEmployeeID1 where "hier komen variabelen in vba" order by MeaStarttime1 desc

En je hebt alleen een SELECT gemaakt; waarom niet gelijk een SELECT INTO?

omdat de select query via T-Sql moet draaien (dus op de sql server) vervolgens moet het resultaat (vele records) opgeslagen worden in een lokale tabel in access dus niet in de sql server. de reden is simpel. ik wil het netwerk en de server niet belasten met doorlopende querys, deze wil ik lokaal doen op een klein deel van de data. dus met een query de data ophalen en lokaal opslaan om vervolgens die tabel voor diverse rapporten te gebruiken. hiermee voorkom ik dat de productie (welke de data genereerd) geen last heeft van queries die lopen om rapporten te draaien.

dus hoe kan ik T-SQL query rcords ophalen en opslaan in een lokale access tabel

Ik heb dat draadje gelezen (stond in een ander subforum) dus ik begrijp wel ongeveer wat je wilt. Maar dan nog: als je een SQL query via ADO ophaalt, kun je het resultaat ervan makkelijk ofwel ineens in een Access tabel zetten (je draait immers vanaf een Access database) ofwel op een formulier tonen. Ik snap je probleem dus niet. Ik draai zelf regelmatig formulieren en queries op SQL databases. Gaat uitstekend. Desnoods maak je een Passthrough query.

ik krijg dat laatste niet voorelkaar. heeft u misschien een voorzetje hoe ik dat aan moet pakken?

inmiddels ben ik een stuk verder en heb ik dit opgelost. is te uitgebreid om nu zo te tonen hoe. ben toch goed geholpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan