Adobe 5.0 en 6.0 pdf online niet meer leesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Al een tijdje gebruik ik Adobe Reader 6.0, en voor zover ik weet, heb ik online pdf bestanden altijd kunnen lezen met deze 6.0 versie.

I.v.m een platte videokaart, moest er een nieuwe worden geïnstalleerd.

Daarmee werd ook de Reader 5.0 geïnstalleerd, en werden online pdf's daarmee geopend.

Mijn reactie was: gedverderre weer die ouwe zooi, dus keihard weggeknald.

Nu echter krijg ik de online pdf's niet meer geopend.

Is 5.0 dan altijd ongemerkt de reader geweest voor de online pdf's, en moet ik die terug installeren?

Of kan ik ergens in 6.0 een optie voor de online pagina's instellen.

Met hoop op reactie, en alvast bedankt.
Hakar

Je zou kunnen proberen de Adobe Reader 6.0 te deïnstalleren en opnieuw te installeren. Eventueel voor je opnieuw installeert even het register opschonen met een programma als jv16 (de laatste gratis versie daarvan kun je hier downloaden: http://www.oldversion.com/ . Wel eerst even de gebruiksaanwijzing doornemen.)

Controleer trouwens eerst even of je de Microsoft Windows Journal Viewer wel geïnstalleerd hebt. Die heb je nodig om de Adobe Reader 6.0 te kunnen gebruiken. Heb je hem niet, dan is hij hier te downloaden: http://www.microsoft.com/downloads/...98-8b73-4e06-96d4-d1eb70eacb44&displaylang=en .

Even een aanvulling.

Gek genoeg, kan ik pdf bestanden die op HD staan wel openen met 6.0
Enkel bij websites die in pdf worden weergegeven, krijg ik een vakje met een kruis links boven in de weergave van de opgevraagde sit.

Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat er een probleem is ontstaan in het Windows-register doordat je twee versies van de reader naast alkaar op je computer gehad hebt. Het zou kunnen zijn dat er naar versie 5 van de reader gezocht wordt als je een online-pdf bestand wilt openen. Herinstallatie van versie 6.0 zou in dat geval het probleem kunnen verhelpen. Krijg je nog een foutmelding trouwens als je online-pdf's probeert te openen?

Nee heb alleen een wit beeld, geen foutmelding of iets van dien aard.

@ Arthur.

Waarschijnlijk had je gelijk.
Heb versie 6.0 en de updates verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, en het probleem is over.

Dank voor de tips!

Hakar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan