Adobe acrobat (dus niet acrobat reader)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breevaart

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2000
Hallo,

Kan iemand mij uitleggen op welke wijze je een pdf file kan opmaken door er plaatjes en teksten in te zetten?

M.a.w. welke menukeuzes om:
- gekleurde balken aan de zijkant toe te voegen
- op willekeurige plaatsen foto's in te voegen

BVD

Wim

Het invoegen van plaatjes (en dus ook foto's) heb ik niet kunnen ontdekken. Tekst is wel in te voegen via het menu Tools -> Advanced Commenting. Hier kun je bijvoorbeeld een textbox invoegen.
Gekleurde balken zou je zelf kunnen tekenen via het drawing menu, maar Acrobat is niet bedoeld als opmaakprogramma, dus of het echt mooi wordt weet ik niet.

Hallo Sauria,

Ik zie regelmatig broxhures in pdf-formaat waarin allerlei kleurenelementen zitten (vakken e.d.) alsmede tekst en foto's

Ik weet niet of je dit nu vanuit een leeg pdf bestand moet opmaken of dat je vanuit een ander programma alles overhevelt in een pdf formaat.

Dat laatste denk ik niet want waarom heb je anders Adobe Acrobat nodig? Dan volstaat alleen Adobe reader om alles te lezen.

Volgens mij zijn die brochures dan wel echt met een ander programma gemaakt en vervolgens naar pdf omgezet. Dit is namelijk al het eerste dat je met acrobat wel kunt en met acrobat reader niet: pdf'jes maken. Verder kun je met acrobat bijvoorbeeld documenten beveiligen en becommentarieren.
Er is ook nog een optie voor forms waarmee je zelf formulieren kunt maken van een pdf. Misschien kan het best zo zijn dat je ook plaatjes erbij kunt plakken, dit heb ik nog nooit geprobeerd.

Ik denk toch echt dat als je een mooi document wil hebben je dat het beste in een ander programma kunt maken en het vervolgens naar pdf om te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan