Opgelost Adobe Acrobat Pro - Pdf exporteren naar j(e)pg.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Ik ervaar reeds geruime tijd een probleem met het exporteren van een pdf bestand naar een j(e)pg formaat.
De procesvoorgang laat de actie wel zien maar er vindt geen opslag plaats.
Exporteren naar tiff en png kent geen probleem.

Volgens internet.
U kunt de volgende stappen voor probleemoplossing proberen om het probleem met het exporteren van een PDF naar JPG in Adobe Acrobat Pro op te lossen:
Controleer de opslaglocatie van het bestand
Soms slaat Acrobat bestanden op op onverwachte locaties. Probeer opnieuw te exporteren en selecteer handmatig een bekende map (bijv. Bureaublad).
Acrobat uitvoeren als administrator
Sluit Acrobat, klik met de rechtermuisknop op het pictogram en selecteer 'Als administrator uitvoeren' om te zien of de machtigingsproblemen zijn opgelost.
Installatie herstellen
Ga naar Help > Installatie herstellen in Acrobat om mogelijke softwarecorruptie te herstellen.
Verbeterde beveiliging uitschakelen
Ga naar Bewerken > Voorkeuren > Beveiliging (Verbeterd) en schakel de beveiligde modus bij het opstarten (tijdelijk) uit om te controleren of het probleem is opgelost.
Acrobat-voorkeuren resetten
Sluit Acrobat, ga naar C:\Gebruikers\[Uw gebruikersnaam]\AppData\Roaming\Adobe\Acrobat\, hernoem de map DC naar DC_old en start Acrobat opnieuw op.
Acrobat opnieuw installeren
Als geen van bovenstaande oplossingen werkt, probeer Acrobat dan te verwijderen met de tool en opnieuw te installeren.Als het probleem aanhoudt, kun je controleren of het een bug in de nieuwste versie is door een oudere versie te testen.

It looks like it's a setting in the Security (Enhanced) tab.
Go to Edit > Preferences > Security (Enhanced) and clear the check box Enable Protected Mode at startup.

Laatst bewerkt:
Verbeterde beveiliging uitschakelen
Ga naar Bewerken > Voorkeuren > Beveiliging (Verbeterd) en schakel de beveiligde modus bij het opstarten (tijdelijk) uit om te controleren of het probleem is opgelost.

It looks like it's a setting in the Security (Enhanced) tab.
Go to Edit > Preferences > Security (Enhanced) and clear the check box Enable Protected Mode at startup.
@Senso,
Bedankt voor de uitvoerige hulp.

Acrobat-voorkeuren resetten gaf geen oplossing.
Door het uitchecken van de Sandbox beveiliging (zowel Beveiligde modus bij opstarten als Uitvoeren in Appcontainer) was mijn probleem verholpen.
Als dubbelcheck: Door deze weer in te schakelen kwam het probleem weer terug.

Screen-20250417_155545-10.jpg

Laatst bewerkt:
Nu blijven er bij mij 2 vragen hangen.
1. Waarom trad dit probleem niet op bij export naar tiff en png ?
2. Kan het uitschakelen van de Sandbox-beveiliging ongestraft ?

Achter de link nog wat info van Adobe zelf. Schermafbeeldingen zijn van een oudere versie maar de uitleg blijft wel correct. -> https://www.adobe.com/devnet-docs/acrobatetk/tools/AppSec/sandboxprotections.html

Sandbox is bedoeld als beveiliging. PDF documenten hebben de mogelijkheid actieve componenten toe te voegen. Dat kan zo simpel zijn als een link naar een onveilige website, maar ook veel meer geavanceerde troep. Om die reden gaat Adobe er zelf maar al vanuit dat er iets mis kan zijn met een PDF, en opent deze dus maar alvast in een extra afgeschermde modus.

Veilig om uit te zetten. Adobe zegt van niet. In de praktijk gebruiken we allemaal een PDF reader (en niet deze betaalde) en die hebben die functie lang niet allemaal. Zo lang je dus niet allerlei gekke PDFs gaat openen zal het allemaal wel meevallen.

@RogerS,
Met dank voor de uitleg. Het verhaal van Adobe is voor mij zeer zware kost :(.
Gekke PDF's zal ik niet zo gauw openen zeker niet bewust.
Het feit dat het probleem optreedt bij conversie van een PDF naar j(e)pg en niet optreedt naar tiff en png blijft toch nog een raadsel. Voor het testen gebruikte ik zelf gescande pagina's van een tijdschrift.
Er is dus geen spake van verdachte pdf documenten lijkt me zo.

Ik vrees dat we dat raadsel ook niet zo gemakkelijk gaan oplossen. Erger nog, ik vrees dat alleen Adobe daar een antwoord op zou kunnen geven.

We laten het maar zo en laat maar los !
Nogmaals dank voor je moeite.

Terug
Bovenaan Onderaan