Adobe Audition 3.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

trensmens

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2008
Hallo Iedereen,

Ik heb een vraag.
Ik heb een aantal losse filmpjes Avi waarvan ik al de geluids bestanden heb losgeweekt naar wav bestanden omdat ik dit gelezen had bij faqman van computer idee het idee is namelijk dat ik het geluid harder wil zetten.
Nou heb ik Adobe Audition 3.0 geinstallerd omdat dit me wel een goed programma leek om dit te doen alleen ik kan helemaal geen goede nederlandse handleiding vinden.
Nou wou ik vragen of iemand ervaring heeft met dit programma en weet hoe ik dit voor mekaar kan krijgen het gaat om medere losse filmpje die ik later achter elkaar wil gaan zetten het is namelijk van mijn eigen huwelijk.

Graag hoor ik van jullie :d

Als het gaat om alleen het volume harder te zetten, is het redelijk makkelijk.
Je laadt het bestand in Audition zodat je de hele wave ziet.

Je dubbelklikt erin zodat de wave wit van kleur is, dan zie je ook gelijk een soort volumeknopje verschijnen bovenin. Je kunt met de muisknop ingedrukt nu naar boven of beneden gaan. Je ziet dan gelijk de wave groter of kleiner worden.

Zorg er wel voor dat de pieken tussen de gele lijntjes blijven, anders klinkt het geluid overstuurd.

Laatst bewerkt:
Heb je een probeerversie. Of het dure pakket. Dure pakket zou je op F1 kunnen toetsen. Ik weet echt niet of dit wat is.

Ik heb alleen dit en dat is echt niet veel.
3. Geluidsniveau aanpassen
Het is moeilijk om overal met hetzelfde volume op te nemen. Om dit gelijk te maken ga je naar: Effects > Amplitude > Dynamics Processing, kies je voor de optie '4:1, -24, Very Fast Attack' en klik je vervolgens op 'OK'. Het geluid is nu overal gelijk, maar vrij zacht. Om aan te passen ga je naar: Effects > Amplitude > Normalize. In het venster wat verschijnt stel je Normalize to in op 95% en kiest u 'OK'. Ik denk dat je met de % kunt spelen.

Hey mensen bedankt voor de antwoorden ben er echt wijzer van geworden en ik heb inmiddel het geluid harder kunnen zetten en onder het filmpje kunnen zetten jullie worden erg bedankt voor de moeite

Dat is erg goed nieuws. Zo kun je nu met vrienden en familie en later nog eens genieten van het filmpje en terug denken aan Help Mij. Bedankt voor de terugkoppeling. super :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan