Adobe Bridge errors die denk ik met Windows te maken hebben

Grsr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 apr 2026
Sinds een paar dagen heb ik in Adobe bridge een probleem met een paar functies die niet meer werken. Met name de Export en workflow functie. Voor niet Adobe Bridge gebruikers, dat zijn twee functies waar je geselecteerde foto's automatisch kan laten bewerken en in een nieuw mapje kan plaatsen. Een door mij veel gebruikte Export is om van een hele serie Raw bestanden lage resolutie jpg's te maken die in een nieuw mapje terecht komen.

Sinds kort, misschien na de recente updates van Bridge, werkt het niet meer. Dat wil zeggen er wordt een nieuwe folder gemaakt, waar meestal één verwerkte foto inkomt maar daar na komt de errormelding van windows.
Als ik de error melding wegklik vraag Bridge of ik dit zeker weet. Quitting will end all background processes. Als ik de zelfde Export nog een keer probeer gebeurt er niets.

Ik heb gebrobeerd oude versies te gebruiken, alle versies te verwijderen, maar niets helpt.

Eén clue van wat er op de achtergrond gaande kan zijn, maar die ik niet begrijp, maar hier iemand hopelijk wel is wat Windows Onedrive doet. Zo gauw ik Adobe Bridge open verschijnen in de Prullenbak Adobe folders via Onedrive. Zie bijlage.
Als ik die folders "terugzet"uit de prullenbak verschijnen ze binnen enkele momenten opnieuw in de prullenbak.

Windows Onedrive uitzetten helpt niet. De Adobe folders komen dan wel niet meer in de prullenbak maar de Export en workflow functie in Adobe Bridge werken nog steeds niet.

Hoop dat hier iemand iets weet. Bij voorbaat dank!

Prullenbak.webp

Laatst bewerkt:
Misschien opgelost:
Omdat Adobe Bridge plots ook mijn portrait foto's als landscape weergaf. Oftwel de informatie van de camera niet meenam in de weergave ging ik daar op googelen. Daar kwam uit dat er iets mis was met de cache. (folder met alle voorvertoningen) Die heb ik handmatig geleegd. rond de 6Gb. En nu lijkt alles het weer te doen.

Heb ik geen verstand van. Maar wel een advies is, zet wat sleutelwoorden in een zin en vertaal die naar het Engels en zoek dan met Google. Het bereik is veel groter. Het eerste wat ik tegen kom is o.a.:

Voorkeuren opnieuw instellen en cache wissen
Beschadigde voorkeuren of cache na een update kunnen ervoor zorgen dat deze functies niet meer werken. Sluit Bridge af. Houd Ctrl (Windows) of Command (Mac) ingedrukt terwijl u Bridge opnieuw opstart. Blijf ingedrukt houden totdat er een dialoogvenster verschijnt. Selecteer Voorkeuren opnieuw instellen en de volledige miniatuurcache wissen.

Het artikel (in het Engels) is natuurlijk veel uitgebreider.
Bron: Internet 2026

Ik heb uiteraard gezocht in het Engels. gebruik Adobe bridge ook in het Engels. Google kwam inderdaad met het antwoord dat je geeft. (maar dan in het Engels). Probleem lijkt nu opgelost.

Terug
Bovenaan Onderaan