Adobe pdf toevoegen aan het format keuzemenu voor het verzenden van reports.

Status
Niet open voor verdere reacties.

assessor

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Ik heb een knop aangemaakt voor het verzenden van een rapport per mail.
Als ik hierop druk krijg ik de standaard keuzes "Rich Text Format", "Microsoft Excel 97-2003", "Text Files", "Microsoft Excel 5-7", "HTML" en ten slotte "Snapshot Format".

Ik zou hier graag "Adobe pdf" aan toevoegen, kan dit en zo ja hoe?

Ik werk met Access 2003 en Adobe prof 8

Ik heb inmiddels alle "References" toegevoegd die met Acrobat te maken hebben... tevergeefs.

Kan iemand mij helpen?
vast dank, Jos

Kijk, dan heb je een probleem, want Access 2003 kent geen pdf. En dan helpt ook Acrobat niet, al kun je uiteraard wel een Printcommando maken die i.p.v. de standaardprinter de <Adobe PDF> printer gebruikt. Alleen heb je dan het probleem dat er gebruikers input nodig is (bestandsnaam + lokatie), dus je kunt het proces niet helemaal automatiseren. Het verzenden van de email zal op een ander moment moeten gebeuren.
Een alternatief is de procedure die Stephen Lebans heeft gemaakt. Die gaat overigens voorbij aan Adobe, dus daar heb je verder geen voordeel van. Maar het werkt wel. De kwaliteit van de pdf is niet heel erg denderend, al kan dat ook zijn dat ik de juiste instellingen niet heb weten te vinden; maar ik heb 'm wel aan de praat gekregen.

Hartelijk dank voor je snelle respons.
Het ligt in de bedoeling dit jaar nog over te gaan op Office 2007 (ja 2007) ik denk dat we tot die tijd genoegen moeten nemen met een van de andere opties.
Nogmaals dank voor een snel, duidelijk antwoord.

mvg, Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan