Adobe photoshop 6.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

J-W-Buijtendijk

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2000
Ik gebruik sinds kort Adobe Photoshop 6.0 N.L. ik zou graag een foto willen knippen en wel een ronde kan dit en hoe gaat het dan
vast bedankt

Linksboven in in de gereedschapsbalk, kun je kiezen voor een selectiekader (vierkantje van stippellijntjes), als je hier rechts op klikt kun je kiezen voor o.a. een ovaal selectiekader. Met een beetje oefenen kun je daar een mooie cirkel mee maken.

Adobe Fhotoshop 6.0

Erbicom: bedankt voor dit antwoord heb dit geprobeerd en ging goed, maar nu wil ik dat stukje foto wat ik bewerkt met het vakje er naast verplaatsen en in een andere tekening doen en dan alleeen de circel maar dat weet ik nog niet of dat kan, ik ben er wel benieuwd om want dat was de bedoeling. En is het dan gelijk mogelijk om er JPG van te maken. vast bedankt

De cirkel die je dus nu hebt kun je kopieeren via bewerken/Kopieeren. Dan kies je voor Bestand/Nieuw en bij Inhoud kies je voor Transparant. Dan in het nieuwe veld kiezen voor Bestand/Plakken en daar is je cirkel. dan Bestand/Opslaan Als kiezen om hem op te slaan als .jpg. Succes!

Erbicom. De circel is gelukt alles gedaan volgens opgaven. Alleen als ik hem weggeschreven heb (Jpeg) dan blijft er een vierkant achter staan zewel een wil of een ruit en heb transperant gebruikt. Wat doe ik verkeerd of wat is er vergeten nog te doen???

Je doet niets verkeerd behalve dat je de afbeelding dient op te slaan als .GIF. Dan blijft de transparantie behouden. Kies voor Opslaan Als, kies bij Formaat de extensie Compuserve .GIF en klik op OK. Kies bij het volgende venster bij Geforceerd voor Zwart/Wit en zorg dat er een vinkje staat bij transparantie, klik op OK en klaar ben je.
Ik hoop dus wel dat je niet gebonden bent aan het Jpg formaat :)

Adobe FhotoShop 6.0

Erbicom alles lukt maar als ik hem heb weggeschreven dan blijft er toch een wit vierkant op de achtergrond en dat is niet de bedoeling ik moet alleen een ronde foto kunnen invoegen.

stuur anders even de foto via een pm, kan ik kijken wat ik er mee kan doen. of plaats ze hier als bijlage als het bestand niet te groot is.

Adobe Photoschop

Erbicom: Het is alweer enige tijd geleden dat ik een vraag stelde over een cirkel, maar ik kom er nog steeds niet uit. Een cirkel zeg maar uitsnijden en Saven lukt maar er blijft een vierkant om heen, zie bijlagen.Inmiddels heb ik Photoschop 8.0 Voorbeeld : Ik heb een circel en daarin wil ik een stukje uit een andere foto daar invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan