Adobe Portfolio

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinvrugt55

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2023
Berichten
1
Hallo,

Ik heb een website gemaakt met Adobe Portfolio. (www.reinvrugt.nl)
Bij de instellingen kan ik metatags opgeven. Ik weet echter niet wat ik daar moet invullen.

Is er iemand bekend met het maken van een website met Adobe Portfolio, en die mij kan vertellen hoe ik de instellingen voor zo'n website goed zet?

Alvast bedankt!!
 
Ik ken het niet, ik gebruik geen Adobe. Maar metatag is een stukje tekst die de inhoud van een webpagina beschrijft. Deze tags zijn niet direct zichtbaar op de pagina, maar bevinden zich in de code. Ze geen dus informatie over wat er geschreven is, waar het over gaat.

Dus kijk bij elke pagina waar deze overgaat en kies daar een metatag uit.

ps. heb de website gezien en het menu aangeklikt. Bijna bij elke pagina krijg ik eerst een witte pagina en daarna pas de werkelijke pagina. Als ik alle pagina's gehad heb, dan daarna bij elke link gaat het wel goed.
Verder vind ik hem erg zwart, zeg maar.

Denk eens aan een WordPress website, daar kan je veel meer mee. Kijk eens op mijn website over WP.
 
Laatst bewerkt:
Bijvoorbeeld in je Home pagina staan in het verborgen <head> gedeelte een aantal dubbele dingen. De meta's die je kan invullen zijn waarschijnlijk de meta name="keywords" en de meta name="description". Omdat ze er dubbel in staan wordt alleen de laatste gebruikt.

Dit is de <head> van je Home pagina. Alle dubbele dingen zouden er dus uitgehaald moeten worden.

Code:
<!DOCTYPE HTML>
<html lang="en-US">
<head>
<meta charset="UTF-8" />
<script type="text/javascript">// hier staat een script</script>
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1" />
<meta name="keywords"  content="fotografie,hobby,reinvrugt,memories,herinneringen,reizen,travel,Landschappen,Dieren,portretten,mensen,avondfotografie,stadsfotografie,diversen,architectuur,waddenzee,zwartwit,Amerika,Azoren,Canada,corsica,Ierland,Italie,Marokko,NewYork,Portugal,Thailand,Valencia,Vietnam,hobbyfotografie,Samos,Duitsland" />
<meta name="description"  content="A moment last for seconds but the memories last forever" />
<!-- op deze regel stonden twitter en open graph regels (zijn ok) -->
<meta charset="UTF-8">
<meta name="description" content="HobbyFotografie, fotografie">
<meta name="keywords" content="HTML, CSS, JavaScript">
<meta name="author" content="Rein Vrugt">
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
<link rel="icon" href="https://cdn.myportfolio.com/00aa4c0b-e341-441f-93d3-cb8242af2baf/666267c0-9365-433d-828c-d1285f80809a_carw_1x1x32.jpg?h=5ebdf9246fa5538c414075030d10d754" />
<link rel="apple-touch-icon" href="..." />
<link rel="stylesheet" href="/dist/css/main.css" type="text/css" />
<link rel="stylesheet" href="https://cdn.myportfolio.com/00aa4c0b-e341-441f-93d3-cb8242af2baf/48c16782cc0890122f27c9f80a2dc2281690012506.css?h=8cd41cba3bedfe7c75d3620c132bcc2c" type="text/css" />
<link rel="canonical" href="https://reinvrugt.nl/home" />
<title>Rein Vrugt - Collected Memories</title>
<script type="text/javascript" src="..."" async onload="..."></script>
</head>
 
Laatst bewerkt:
Met welke reden wil je metatags keywords gebruiken? Ze hebben haast geen enkele invloed meer op de ranking in de zoekmachines.
Als je ze gebruikt, zorg dan voor keywords die met je inhoud overeenkomen. Duitsland, Ierland is te algemeen. En houd het beperkt.
 
<meta name="keywords" content="......">
Google heeft (tijd terug) aangegeven dat ze niets meer doen met keywords.

Op dee SEO pagina van Portfolio staan 3 velden. Alleen Title (titel) en Description (omschrijving) van de betreffende pagina invullen. De Keywords kan je leeg laten (of een paar woorden).

Er is hierover heel veel leesvoer, google geeft zelf ook info, zoals bijv dit
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan