Adobe premiere 6.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilie wortel

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2005
hallo mensen

ik heb vraagje als ik nu een filmpje gemonteerd heb met Adobe priemiere 6.0 hoe moet ik die eigelijk op een dvd schijfje branden ik heb er al naar gezocht maar kom er zelf geen wijs uit.

kan iemand mij helpen ben ten einde raad.

met vriendelijk groet

willie wortel

Vanuit Primiere kun je geen DVD branden.(althans 6.0) Als je in primiere een filmpje hebt gemaakt moet je het opslaan als een bestand (MPEG2) met de afmetingen 720x 576 ( of 768 x 576). Met bv Nero kun jer er dan een DVD van branden.......

het probleem is inderdaad dat ik het filmpje niet aan een andere bestandsnaam kan toevoegen als wat standaard in primier zit meen dat het is .ppt ddie filen kan ik niks mee doen dus ik weet niet hoe ik dan anders moet opslaan zodat ik het filmpje met nero vision kan branden en er een dvd van maken.

Dan doe je toch iets niet goed. Als je filmpje klaar is ( op de tijdlijn) Ga je naar: File/export/movie. Bij de settings geeft je aan wat voor soort bestand dat je wil. Als hetr naar DVD moet neem je de beste kwaliteit. 768x 576 ..Ik kan niet in je pc kijken dus weet niet welke codecen je hebt maar en MPEG2 is prima voor DVD. Weet dat je brandprogramma ( nero) er nog wel een VOB bestand van moet maken dus dit kan , afhankelijk van de codecen die je hebt, wel "even" duren.....

dankje wel heb er heen gekeken maar zie niet dat ik kan instellen die 768x576 dus moet ik nog eens goed nakijken maar ik gebruik dat programma pas sinds kort en hoe dat most wist ik nog niet maar bedankt dat je me een stukje heb geholpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan