Adobe printer machtiging

Status
Niet open voor verdere reacties.

FightinWindmills

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2014
Beste allemaal,

Ik heb een nogal irritant probleem in W8. Ik maak nogal eens documenten in Office die ik vervolgens graag wil printen in PDF formaat. Dan wordt automatisch gevraagd naar de opslaglocatie van het PDF document. Een tijdje geleden heb ik een beveiligingswaarschuwing van W8 verkeerd beantwoord, waarna ik, per abuis, de machtiging van de Adobe printer heb beperkt. Met als resultaat dat deze de map waar ik de documenten in wil hebben niet meer mag gebruiken. Ik krijg dan de volgende melding:
"U hebt niet de juiste machtiging om bestanden op deze locatie op te slaan. Neem contact op met de beheerder om de juiste machtiging te krijgen"

En u raadt het al: die beheerder dat ben ik...

Ik heb geprobeerd de printer te verwijderen en acrobat opnieuw te installeren, ik heb geprobeerd om in de mapeigenschappen de beveiligingsinstellingen aan te passen. Ik heb de eigenschappen van Acrobat geprobeerd aan te passen. In het configuratiescherm heb ik bij printers gekeken of er hier wat aan te passen viel, maar daar kunnen beveiligingsinstellingen niet worden aangepast (vzv ik kon zien).

Als ik het gemaakte document overigens sluit in Office en vervolgens open in Acrobat is er geen enkel probleem. Dan kan ik gewoon een PDF maken en opslaan op de juiste locatie. Maar dat is een beetje omslachtig.

Iemand een idee?

Alvast dank!

Ik hoop dat ik hier goed genoeg heb gezocht of deze vraag al eens was beantwoord, maar kon niets vinden. Ook op Google niet echt iets trouwens...

Laatst bewerkt:
Office heeft toch een ingebouwde pdf functie?
Waarom gebruik je dat niet? (oude versie)

Probeer anders eens een andere pdf printer, ik gebruik naar tevredenheid de cutepdf variant.
(denk om de adware, bij installatie 3x vinkje uit, en klikken op decline!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan