adobe updaten lukt niet wegens ontbreken juiste directorie

Status
Niet open voor verdere reacties.

amelk

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Ik kan adobe reader 9.0 niet updaten omdat hij aangeeft dat hij zoekt naar een directorie voor het weergeven van de bestanden maar die directorie is niet meer aanwezig (ongeldig station: K:\) Logisch want de K directorie is ooit naar de F directorie gewijzigd.
Echter het programma zelf staat op de C directorie maar ergens kijkt het bij de installatie naar de K. Hoe kan ik het aanpassen.
Verwijderen lukt ook niet om dezelfde reden.
Wellicht staat het ergens in het register maar ik weet niet meer hoe ik in vista naar het register kan komen dus ook dit hoor ik graag
gr amelk

Gauw eraf gooien en deze ervoor terugnemen. Welkom bij de club van miljoenen die Adobe eraf heeft gegooid!

adobe update

Ik kan adobe er nog geeneens eraf gooien en dat wil ik ook niet echt.
Ik wil gewoon een update maken.

helaas nog geen antwoord

Adobe updaten of eraf gooien lukt niet. Hij kan de K-schijf niet vinden. Hoe kom je met Vista naar het register om te kijken of daar een verwijziging naar de niet meer bestaande K schijf staat zodat ik dit kan aanpassen. Ik hoop dat iemand dit weet

Download Ccleaner eens.

Installeer Ccleaner.

Begin daarna met het in de verkenner aanmaken van een mapje genaamd backup. Maak die nieuwe map in program files, in de hoofdmap van Ccleaner, anders gezegd, maak een nieuwe map IN Ccleaner en noem 'm backup.

Als dit is gebeurd, klik op het icoontje van Ccleaner (buroblad) en start de tool.
Klik onderin op "Analyseer" en vervolgens rechtsonder op "opschonen". Wacht tot de actie is voltooid.

Klik nu links in beeld op het icoontje van register (blauwe blokjes) en daarna onderin op: "scan naar problemen". Laat de tool zijn werk doen en als het gereed is kies je rechtsonder voor: "herstel geselecteerde problemen".

Ccleaner antwoordt met : "Wilt u de wijzigingen etc. etc. opslaan in een backup bestand?"
Kies : "Ja."

Ccleaner antwoordt met een popup. Check of de backup in de goede map terecht komt. -> de map die je zelf hebt aangemaakt, zo nee, zorg dat in het venstertje jouw eigen gemaakte backupmap als doelmap komt te staan.

Hierna verschijnt een venstertje met 3 opties, kies de middelste: "Herstel alle geselecteerde fouten".

Er wordt om een bevestiging gevraagd, kies "Ja".

Als de klus geklaard is, doe je ditzelfde nog een keer! Dit herhaal je totdat er geen fouten meer worden gevonden.

Klik vervolgens links in beeld op het icoontje van gereedschap (baco).
Selecteer in de lijst de progjes die je kwijt wilde / of kwijt wilt. (Voorzichtig! Verwijder alleen die progjes, waarvan je zeker weet dat ze niet meer op de hdd staan!) Als je in het baco menu gaat rommelen, krijg je van mij garantie tot de voordeur.................!!!

Herhaal daarna nog eenmaal stap 1 en 2 zoals hierboven vermeld (analyseer en scan naar problemen actie)

Nu zouden de loze verwijzingen weg moeten zijn.

Voer verder geen enkele andere optie van Ccleaner uit, je zou je systeem ermee omzeep kunnen helpen. Doe alleen wat ik je adviseerde, dan kan er niets mis gaan.

Laatst bewerkt:
Dank voor je antwoord maar werk dit ook met vista en gaat het echt goed want ik ben bang mijn pc in disfunctie te krijgen om zoiets als adobe. Maar weet niemand hoe je naar het register van vista te komen

Ja, dat werkt en het register benaderen in Vista gaat hetzelfde als in XP.

Regedit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan