ADR tapestreamer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Hallo !

Ik gebruik al jaren een tapestreamer: OnStream USB 30 voor opslag en back-ups.
(Ik weet dat het ouderwets is, maar dat ben ik ook, dus....)
http://www.backup.nl/onstream/index.html?gclid=CP7cvuzh0IoCFTYNQgod-XT4fg

De verbinding van het apparaat naar de PC gaat d.m.v een kabel: ene kant USB-aansluiting, andere een COM + (apparaatzijde).

Tijdens een recente opknapbeurt van mijn klushok moest m'n hele PC-gebeuren er tijdelijk uit.

Er is toen een kast op de kabel gezet (grrrr), en deze is ernstig beschadigd.

De firma die deze apparatuur destijds leverde bestaat niet meer.

Iemand enig idee of ik nog aan zo'n kabel kan komen (com+ naar USB), of moet ik zelf wat knutselen ?

Greetz,

Harry.

Ouderwets en achterhaald

Tapestreamer ouderwets, achterhaald en niet te betalen.

Vandaag de dag is een externe harddisk een veel goedkopere oplossing dan een tapestreamer, wie iets meer uitgeeft heeft een USB3.0 harddisk.

Tapestreamers zijn nieuw zeerduur in aanschaf, ik heb bedragen gezien van �2500 tot �4000,- de opslag capaciteit is gering +/- 1 jaar geleden 500/800 MB.

Veelal hebben deze Tapestreamers een SCSI aansluiting of nas. zodat je nog eens kunt investeren in interface kaarten en kabels.

Motto, neem een externe harddisk sneller en goedkoper.

Een tapestreamer is alles behalve ouderwets en achterhaald en in mijn ogen met stip het beste medium om een backup op te maken.
Een externe harddisk is inderdaad goedkoop maar als je hem laat vallen kun je zomaar je backup kwijt zijn.

Maar terug on topic, bedoel je zo'n kabel?
http://www.sitecom.com/usb-to-serial-cable/p/31

Tapestreamer ouderwets, achterhaald en niet te betalen.
Tapestreamer is nog steeds de betrouwbaarste backup, maar goed je haalt een topic van 2007 omhoog. Het is niet gewenst oude topics omhoog te kicken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan