Adres in e-mail (Outlook)

Status
Niet open voor verdere reacties.

javave

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Tot een maand of zo geleden kon ik als e-mail wilde versturen in utlook op

'Aan'

drukken en dan verscheen mijn adresboek. Als ik dat nu doe zegt ie dat ie de adreslijst niet kan weergeven (en nog wat meer bla bla) als ik dan op OK druk komt er een schermpje met o.a. de mogelijkheid om namen weer te geven. Als ik op het pijltje omlaag toets (naast contactpersonen) komen er 3 mogelijkheden van contactpersonnen. Bij de laatste laat ie ze zien en kan ie ze ook overnemen.

Hoe kan ik meteen in die derde opstarten? Hoe krijg ik die anderen weg?

Wie helpt?

:o Ik vermoed dat je jou adressen boek hebt onderverdeelt in "Groepen"

Lees inderstaande naar eens,deze info heb ik uit het ""helpbestand van outlook"

Groepen contactpersonen maken

Als u een bericht naar meerdere contactpersonen tegelijk wilt verzenden, kunt u voor deze personen een groep maken. U hoeft enkel maar een groepsnaam (of alias) te maken en afzonderlijke contactpersonen aan de groep toe te voegen. Typ vervolgens bij het verzenden van e-mail de naam van de groep in het vak Aan.

Selecteer in het adresboek de map waarin u een groep wilt maken. Klik op Nieuw op de werkbalk en klik vervolgens op Groep.
Het dialoogvenster Eigenschappen wordt weergegeven. Typ de naam voor de groep in het vak Groepsnaam.
U kunt op diverse manieren personen aan de groep toevoegen:
Als u een persoon wilt toevoegen vanuit het adresboek, klikt u op Leden selecteren en vervolgens op de gewenste naam in de adresboeklijst.
Als u een persoon rechtstreeks aan de groep wilt toevoegen zonder de naam toe te voegen aan het adresboek, typt u de naam en het e-mailadres van de persoon in het onderste gedeelte van het dialoogvenster Eigenschappen en klikt u op Toevoegen.
Als u een persoon zowel aan de groep als aan het adresboek wilt toevoegen, klikt u op Nieuwe contactpersoon en voert u de gewenste gegevens in.
Als u een adreslijstservice wilt gebruiken, klikt u op Leden selecteren en vervolgens op Zoeken. Selecteer een adreslijstservice in de vervolgkeuzelijst Zoeken in.
Als u een adres hebt gevonden en geselecteerd, wordt het automatisch toegevoegd aan het adresboek.
Herhaal deze procedure voor elke persoon die u aan de groep wilt toevoegen.
Opmerking

Als u in het adresboek een afzonderlijke lijst met groepen wilt weergeven, schakelt u in het menu Beeld de optie Mappen en groepen in.
U kunt meerdere groepen maken en contactpersonen kunnen tot meerdere groepen behoren.

Bedankt voor je antwoord. Jammer genoeg is dat niet van toepassing voor mijn probleem.

Ik heb geen groepen aangemaakt. Als ik meerdere mensen moet aanschrijven dan die ik dat via CC en/of BCC.

Overigens heb ik wel gekeken maar kan in het menu Beeld de optie Mappen en groepen niet vinden.

Hoop dat er een andere oplossing is.

Beste wensen voor 2007

Jan

Hoi,

Probeer dit:

Klik met rechtermuisknop op de map Contactpersonen
In het snelmenu op Eigenschappen
Het tabblad 'Adresboek van Outlook'
Vinkje bij:
Deze map weergeven als een E-mail adresboek

Misschien 'een beetje dom' maar WAAR moet ik op klikken om de eigenschappen te zien.

Hoi,

Probeer er eens achter te komen, hoe je in Outlook 2003 de map 'Contactpersonen' in de Mappenlijst zichtbaar kunt krijgen ..... :rolleyes:
En als je ook niet weet wat met 'Mappenlijst' bedoeld wordt, dan moet een ander je maar verder proberen te helpen ..... :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan