Adres invoegen a.d.h.v een postcodetabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dmitri51

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
In bijgevoegde database heb ik een tabel kinderen met o.a. naw-gegeven.
Daarnaast heb ik een postcodetabel opgenomen.

Nu wil ik bij het invoeren van gegevens via een formulier alleen een postcode ingeven, zodat bij dat record het juiste adres opgenomen wordt.

Ik heb flink zitten zoeken en proberen, maar ik kom er niet uit.

Zou iemand mij op weg kunnen helpen?

Alvast bedankt.

Groet,

D'mitri

Bijlagen

Beetje moeilijke oplossing die je gekozen hebt, maar als je de notatie van het postcode veld weghaalt dan werkt je oplossing wel hoor.

Je zou het ook kunnen oplossen zonder extra query en subform, dan blijft het allemaal wat overzichtelijker.

Vervolg ....

Rene,

Bedankt voor je antwoord, maar ik snap je opmerking niet helemaal, maar heb nu een andere postcodetabel gevonden. Wellicht is het nu makkelijke om te implementeren.

Hoe ga ik e.e.a. nu voor elkaar krijgen met bijgevoegde database? Ik zie door de bomen het bos niet meer en mijn kennis van Access begint ontoereikend te worden. Kan je me een stukje op weg helpen? Ik wil in het formulier 'aanmelden kinderen' de straat laten invullen via de postcode.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Rene,

Bedankt voor je antwoord, maar ik snap je opmerking niet helemaal, maar heb nu een andere postcodetabel gevonden. Wellicht is het nu makkelijke om te implementeren.

Hoe ga ik e.e.a. nu voor elkaar krijgen met bijgevoegde database? Ik zie door de bomen het bos niet meer en mijn kennis van Access begint ontoereikend te worden. Kan je me een stukje op weg helpen? Ik wil in het formulier 'aanmelden kinderen' de straat laten invullen via de postcode.

Dit kun je implementeren middels de DlookUp functie.
Voorbeeld:

Private Sub POSTCODE_AfterUpdate()

Me.ADRES = DLookup("[straat]", "tbl_postcode ", "[postcode] like '" & POSTCODE & "'")

End Sub
Succes

Dit kun je implementeren middels de DlookUp functie.
Voorbeeld:

Private Sub POSTCODE_AfterUpdate()

Me.ADRES = DLookup("[straat]", "tbl_postcode ", "[postcode] like '" & POSTCODE & "'")

End Sub
Succes

Dit was de oplossing. 't Werkt nu precies zoals ik wil.

BEDANKT :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan