Adres selecteren welk in een excel bestand staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Transfelix

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2012
Ik loop al een tijd te stoeien met mijn word sjabloon:

Ik heb de adressen van klanten nu allemaal in een Excel formulier gestopt
Na veel Google en gezoek krijg ik alleen maar antwoord hoe ik de gegevens van excel formulier kan gebruik om afdrukken te verzamelen en te printen (of wat de juiste term ook was)

Wat ik gewoon wil is: Sjabloon open, adres selecteren op een of andere manier. Rest invullen (dat is een ander probleem eerst dit maar) Bestand opslaan.

Zodra ik hem dus open staat er gewoon het adres van de klant ipv <<Adres>>

Hoe ga ik dit oplossen?

Bijlagen

Je zult het toch moeten doen via Verzendlijsten, want dat is nu eenmaal de manier waarop Word een adressenbestand koppelt aan een Excel bestand. En de velden uit het gegevensbestand zet je vervolgens in je document. Dat je daarin <<Adres>> ziet i.p.v. een normaal adres, is een kwestie van de knop <Voorbeeld van het resultaat> indrukken. Die schakelt tussen gegevensweergave en veldweergave. Dat verandert verder ook niks aan je probleem, want als je verder niks doet, krijg je alle adressen in de samenvoeging. Je moet het gegevensbestand dus nog filteren op het door jouw gewenste record. Dat gaat met de knop <Adreslijst bewerken>.
En om het document af te maken, moet je de samenvoeging ook nog uitvoeren naar een email of nieuw document.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan