• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

adres van cel zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkhoogerbrug

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Berichten
107
op blad1 staat een formulier, waarin bijv.
In A1 het woord "Project" voorkomt. In B1 staat dan het projectnummer.
In A2 het woord "Projectleider" voorkomt. In B2 staat dan de naam.

Nu wil ik deze waarden op blad2 ophalen met behulp van een formule.
Het probleem is echter dat de woorden "Project" en "Projectleider" altijd op blad1 voorkomen, maar dat ze niet altijd in dezelfde cel (rij/kolom) staan. Ik wil nu een formule maken die door het hele werkblad gaat zoeken naar het woord "Project" en mij dan het adres geeft van de cel waar het woord "Project" in staat.

Ik heb het een en ander geprobeerd met ZOEKEN() en VERGELIJKEN(), maar dan kan ik maar in één kolom zoeken, of moet de zoekwaarde in de eerste kolom voorkomen.

weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen?
 
vertikaal of horizontaal zoeken kun je gebruiken.
 
dat weet je wel

het gaat om de eerste kolom waar getallen/tekst in staan
 
Kan zijn, maar zoals ik de vraag interpreteer hoeven de woorden "Project" en "Projectleider" niet altijd in kolom A voor te komen.
 
Beste Wigi en _emile_

Zijn jullie nie bezig rond de pot aan het draaien :D

Daarmee is de vraagsteller niet geholpen.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste Wigi en _emile_

Zijn jullie nie bezig rond de pot aan het draaien :D

Daarmee is de vraagsteller niet geholpen.

Groetjes Danny. :thumb:

De vraagsteller zou beter de vraag verduidelijken, dan was het antwoord er wellicht al geweest ;)
 
Beste henkhoogerbrug ;)

Dan maar een vraag aan de vraagsteller :D

Kan je ietsje duidelijker zijn met je vraag ?

Welke waarden wil je in blad2 ophalen ?

De waarden die achter project of projectleider staan

OF

Wil je enkel de het adres van de cel bepalen.

Adres van cel bepalen kan je via BEWERKEN en dan ZOEKEN doen, vul hierin PROJECT bij opties binnen in werkblad en alles zoeken klikken.

Groetjes Danny. ;)
 
Wigi heeft de vraag goed geïntepreteerd. Ik weet dus niet in welke kolom de zoekwaarde staat. Ik wil dus in het hele werkblad zoeken naar de een woord en dan met behulp van het adres van de cel waarin het woord gevonden is een verwijzing maken naar de cel die ernaast staat.

Misschien maakt het simpele voorbeeld een en ander duidelijk. (ik heb daar 2 situaties, maar in praktijk weet ik niet hoeveel varianten er zijn)
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xls
    16,5 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan