Adres van provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Waar kan ik het adres vinden van mijn provider zodat ik kan werken met nieuwsgroepen? Zit daar een standaard inlog account bij of moet je dat maken ofzo? Ik weet niet wie onze provider is, maar als dat nodig is omte weten zal ik 't is aan me vader vragen!;)

Alvast bedankt!:thumb:

Als je niet eens je provider weet, hoe moet je dan achter het nieuwsgroep server adres kunnen komen?

Nou je hebt toch altijd zo'n adres nodig? Ik wil namelijk aan de slag met een artikel uitde nieuwe computer idee. Daarin word het programma Spotnet gebruikt, maar ik zal 't vragen...

Er zijn genoeg adressen, maar als je geen payserver wil, zul je het moeten doen met het adres van je provider, mits deze het ondersteund. UPC bijvoorbeeld niet, zonder payserver.

Nee ik ga niet voor een payserver, als mijn provider zelf geen heeft dan niet. Maar ik zal 't straks vragen. Ga nu even weg.

Je toegewezen ip van je isp kan je achterhalen op deze site.

Vul dit nummer in op deze site, dan krijg je in de meeste gevallen alle relevante informatie incl. het contactadres van je isp.

Ik heb het nog niet uitgezocht, maar het lijkt mij dat je ook een account op ftd moet hebben om via spotnet de database te kunnen gebruiken.

@jackall
Ik heb mijn ip via die eerste site gevonden. Als ik gewoon naar http://www.mijnipadreshier/ surf krijg ik iets van Livebox. Daar moet ik dan inloggen. Maar via deze site: http://whatismyipaddress.com/ vind hij hetzelfde ip, en als ik dan klik op additional IP details dan staat er wel:
Hostname: met hier een adres er achter.
Kan het zijn dat ik dat adres van die hostname moet gebruiken?

Nee, dat is geen nieuwsgroepen adres. Wat is je provider?

Volgens mij bedoelt ie zoiets als dit.

Stap 1: Ga naar DEZE site en noteer/kopieer je IP adres

Stap 2: Ga naar DEZE site, vul het daar in en klik op search. In de info die dan verschijnt, daar staat de naam van je provider wel ergens tussen.

Dan krijg je zoiets te zien:
inetnum:
netname: ZIGGO-CM-4-4b
descr: Ziggo Consumers
country: NL
etc etc .........

Dan is in dit geval je ISP dus ZIGGO

Stap 3: Ga naar DEZE site en zoek het server adres op van je ISP.
Stap 4: Ga naar DEZE site en hier kan je vinden hoe je alles in spotnet moet instellen.
(stap 3 en 4 gegevens zijn wellicht te vinden op dezelfde site...)

Groeten
Koos

Laatst bewerkt:
@all

Provider = Online;)

Ik zal de stappen van Koos voos eens stuk voor stuk doen!

Edit voor Koos Voos: Als netname waar jij dus ZIGGO-CM-4-4B hebt, heb ik: netname: NL-EURONET-20010730
Daar word ik nog niet veel duidelijker van. Maar ik ben nu dus bij stap 3;)!

Edit2: En ik zie gelijk dat de website die jij mij vertelde (http://www.binaries4all.nl/serveradressen/) niet beschikbaar is...

Laatst bewerkt:
Nou weet de provider, reageert niemand even meer.:(

Jullie zullen wel druk zijn...

Goochelen helpt :)

als Online je ISP is, is het adres voor de news-server: news.online.nl
zie de website (klantenservice) van Online.nl

enne ik zit niet bij Ziggo, was maar ter illustratie.....

groeten
Koos

Laatst bewerkt:
@koos, weetje zeker dat dat het adres is? of "ondersteunt" online het niet?!

Of deze info correct is ???? geen idee, maar komt van de klantenservice van Online.nl
Verder max 3 thread a 64 Kbits/s (totaal dus 192 Kbits/s)

Over de retentie kan ik niets te zien krijgen.......steeds Knowledge Server Error bij Online.nl :)

Elders gevonden dat de retentie maar 2-3 dagen zou zijn.....???

Als dat zo is zou ik toch eens aan een payserver gaan denken.

"k heb ook gezien dat binaries niet werkt....
jammer, probeer het later nog eens zou ik zeggen, is wel een goede site.

Groeten,
Koos

Ik ga 't gewoon proberen. Net namelijk spotnet geinstalleerd, ik ga er morgen wel weer ff mee verder DENK ik. max. 3 threads is maximaal 3 verbindingen?

1. En wat betekend dat dan met je 3 of 2 dagen? Dat snapte ik even niet helemaal...?!
  2. En: Het is dus max 3 verbindingen... uhm is dat met een server of met verschillende servers?

Ik heb gelezen dat de retentietijd ongeveer 2 dagen is.
Dat wil zeggen dat bestanden die ouder dan 2 dagen zijn, niet meer via Online.nl gedownload kunnen worden.

Die 3 "verbindingen" heb je met de news-server van Online.nl
Dit kan je ook instellen in je downloadprogramma.

Pff 2 dagen is niet zo veel ja. Maar om het eerst eens uit te proberen bedankt!:thumb:

Ik laat dit topic nog even open, voor als ik problemen heb met het invullen van de gegevens voor Spotnet. Ik zag al wel dat je een gebruikersnaam en wachtwoord nodig had. Of is dat niet altijd nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan