adres verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrpike

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Berichten
89
Beste leden,

Ik heb een vraag waar ikzelf het antwoord niet op kan vinden.

Ik gebruik Microsoft Outlook 2003.
Als ik een nieuwe email wil sturen, selectier ik het boxje " nieuw"
Vervolgens als ik dan een 1e letter intik bij "Aan" b.v. de letter a, dan kan ik kiezen uit alle bekende adressen waar ik eerder een email aan heb gestuurd.
Als ik nu een naam uit dit lijstje wil deleten, hoe moet ik dat dan doen?
Het is erg lastig omdat ik twee emailadressen heb die beide de zelfde achternaam en provider hebben, alleen de voornaam is Kees of Cees.
En een van de namen ken ik helemaal niet, dus die wil ik eruit hebben.
Wie heeft de oplossing?

Alvast hartelijk dank.
 
Je kunt door de lijst met namen bladeren met je pijltjestoets. En met <Delete> verwijder je een adres.
 
Hallo mrpike. Bedoel je dit.

Ga met de muis cursor achter com staan. Houd de muis ingedrukt en trek langzaam de muis naar links toe, zodat alleen dit mailadres wordt geselecteerd.

Je ziet dat deze geselecteerd wordt. Druk vervolgens op de del toets en weg is voorbeeld.com.

voorbeeldcom.JPG

Of bedoel je dat het mailadres compleet verwijderd moet worden uit je adresboekje.
 
Ik bedoel verwijderen uit het pop-up lijstje.
Als ik de eerste letter intikt verschijnen alle adressen die met deze letter beginnen.
ik kan niet met de muiscursor deze naam selecteren omdat zodra ik eenmaal tik, de naam gelijk in het aan boxje wordt gezet.
Ik ben benieuwd waar deze namen worden opgeslagen omdat ik deze naam niet in mijn adresboek terug kan vinden.
 
Mhh listig. Ik denk dat er dit is gebeurd.
Hebt je één of twee PST-bestanden. Als je maar één lijst Contactpersonen wilt die de standaardmap met contactpersonen in jou hoofd-PST-bestand is, en die zich op hetzelfde niveau bevindt als het Postvak IN kun je deze stap proberen te volgen.

Zoek de andere map en verplaats of kopieer alle contactpersonen naar de standaardmap Contactpersonen.

Klik in het dialoogvenster Eigenschappen voor de extra map om het selectievakje voor het Outlook-adresboek uit te schakelen.

Lees hier voor meer begrippen. Klik
 
Wordt wel erg technisch nu voor mij, ben maar een leek en dacht dat dieze vraag door een ervaren Outlooker eenvoudig was te beantwoorden.
Ik weet niet wat een PST-bestand is, helaas.
Maar ik heb ook helemaal geen gevulde contactpersonen file, hier staat niets is, vul ik ook niet.
De emailadressen welke verschijnen bij "Aan" zijn van mensen welke mij ooit eens een email hebben gestuurd.
Zo ook mijn probleem, omdat ik van een totaal onbekende een email heb ontvangen en deze met beantwoorden heb teruggemaild dat ik niet de juiste geadresseerde ben. Stel dat deze b.v. Piet@verkeerd.nl zou heten.
Wanneer ik nu een nieuwe email wil maken aan b.v. een bekende van mij Piet@goed.nl dan verschijnt ook Piet@verkeerd.nl in de popup, en eigenlijk wil ik deze naam helemaal niet meer automatisch te voorschijn zien komen, ik zie dit als vervuiling.
Maar als het niet anders is, dan moet het maar zo.
 
Probeer deze eens het is voor outlook 2007, maar het zal hetzelfde werken. Lees meer bij:

Dubbele contactpersonen verwijderen.:confused:


Probeer het zo uit te leggen onverkort toch .PST (lees handmatig verwijderen)

Klikje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan